Puzzel Puzzels
JulieScience
Artikelen: 0

Boeken

Afbeelding

Ik zou denken 400 (4*100) maar volgens mij zie ik iets niet want dat zou te gemakkelijk denk ik.. Wat denken jullie?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

TD

Re: Boeken

Neem eens een paar boeken en zet ze kaft-aan-kaft op een rij. Waar zit de eerste bladzijde van het eerste boek en in welke richting gaat de worm?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JulieScience

Dank voor uw reactie!
Oke, ik heb dit gedaan maar ik snap eigenlijk niet echt wat een boekenworm juist is en in welke richting deze zou gaan. (Ik begrijp de context niet echt)... Ik kan daarom uw vraag niet echt beantwoorden

Maar is het dan zo dat je de kaft er telkens gewoon van moet aftrekken? 400-4*2=400-8= 392

TD

JulieScience schreef:Oke, ik heb dit gedaan maar ik snap eigenlijk niet echt wat een boekenworm juist is en in welke richting deze zou gaan.

Daar zijn oplossingen voor... ;)

JulieScience schreef:(Ik begrijp de context niet echt)... Ik kan daarom uw vraag niet echt beantwoorden 

In de bedoelde opstelling zet je boeken zoals gewoonlijk op een schap: van links naar rechts, zij-aan-zij, met de rug zichtbaar (voorbeeld voor drie boeken):

download
download 1738 keer bekeken

Volgende de opgave eet de worm van  de eerste pagina van het eerste boek (waar zit die?) tot de laatste pagina van het laatste boek (waar zit die?).
JulieScience

De vraag lijkt makkelijk maar is ze voor mij precies niet.

Ik denk dat het antwoord 398 is want de kaft in het begin en de kaft op het einde tellen niet mee.

Klopt dit?
CoenCo
Technicus

Nee dat klopt niet.

Maar Dit is iets dat je prima thuis uit kan proberen. Je hebt alleen 4 boeken nodig.

Pak boek A, stop iets tussen de eerste bladzijden, en zorg dat het aan de bovenkant van het boek een stukje uitsteekt.

Doe datzelfde voor boek D maar dan achterin.

En zet nu boeken A,B,C,D naast elkaar. Wat zie je?
JulieScience

Nee dat klopt niet.

Maar Dit is iets dat je prima thuis uit kan proberen. Je hebt alleen 4 boeken nodig.

Pak boek A, stop iets tussen de eerste bladzijden, en zorg dat het aan de bovenkant van het boek een stukje uitsteekt.

Doe datzelfde voor boek D maar dan achterin.

En zet nu boeken A,B,C,D naast elkaar. Wat zie je?
Ik heb dit nu gedaan alleen weet ik niet wat ik nu juist kan zien..

Ik denk nog altijd 398
JulieScience

Kan het zijn dat het antwoord 392 is?

Want totaal 400 pagina's en 8 kaften/paginas ervan aftrekken?
jorw

JulieScience schreef: Ik heb dit nu gedaan alleen weet ik niet wat ik nu juist kan zien..

Ik denk nog altijd 398
Hou er rekening mee dat je de boeken niet op elkaar moet leggen, maar dat je ze naast elkaar zet zoals in een boekenrek. Probeer dit nog eens te doen. Er zou je iets moeten opvallen. Neem eventueel een foto als het je nog niet volledig duidelijk is.
TD

TD schreef:  

Afbeelding

Volgende de opgave eet de worm van  de eerste pagina van het eerste boek (waar zit die?) tot de laatste pagina van het laatste boek (waar zit die?).

Herlees de vragen in het vet hierboven nog eens. Als je dat op de figuur niet ziet, doe het met de echte boeken.
JulieScience

395?
jorw

Als hint geef ik al dat het antwoord onder de 300 zal liggen. Maar bestudeer nog eens goed de figuur van TD. Het heeft hem vooral te maken met de plaatsing van de eerste en laatste bladzijde. 
Moest je niet direct inzien hoe het kan dat het antwoord onder de 300 kan liggen, raad ik je toch aan om het te proberen met echte boeken.
JulieScience

204?
jorw

Aangezien men stelt dat de worm van de eerste naar de laatste bladzijde gaat, moet je jezelf nog eens de vraag stellen of hij dus ook nog door die eerste en door die laatste pagina gaat. Maar je redenatie is nu in ieder geval wel correct. 

Bemerk hierbij het verschil tussen bladzijde en pagina.

ads

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

JulieScience

De laatste pagina er dan nog aftrekken?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “(Lineaire) Algebra en Meetkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!