Puzzel Puzzels
JulieScience
Artikelen: 0

Domino

Bij oefening zou ik een patroon moete herkenne, ik ben begonne met 2x1 daarna 2x2 en heb aantal manieren ernaast genoteerd

Graag zou ik willen of ik op de goede weg zit en of ik misschien denkfout maak..?AfbeeldingAfbeelding

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Xilvo

Re: Domino

Tja, de eerste denkfout heeft de maker van het vraagstuk gemaakt, lijkt mij, door niet duidelijk op te schrijven wat de bedoeling is.

Het is niet duidelijk of bij die dominostenen rekening gehouden moet worden met de opdruk, het aantal ogen. Bovendien kun je de stenen ook nog eens met de ogen omhoog of naar beneden plaatsen.

Ik heb de indruk dat hij gewoon stenen van 2 x 1 bedoelt, zonder opdruk. Maar dan is de term 'dominostenen' niet handig.

Ik zou eerst maar uitgaan van ongemerkte stenen van 2 bij 1. Als je de oplossing daarvoor hebt is die altijd weer te gebruiken als basis voor een oplossing waar die ogen wèl meetellen, mocht dat gevraagd worden.

Er is niet toevallig ook een antwoord gegeven? Daaruit is dan terug te halen wat de maker bedoelt.

Is het aantal mogelijkheden voor een bord van 2 x 3 vakjes bijvoorbeeld 3, dan hoef je geen rekening  met de ogen te houden.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JulieScience

Wel een uitkomst heb ik niet maar ik weet wel dat ik zeker een "patroon" zou moeten herkennen...
Xilvo

Probeer maar dat patroon te vinden, uitgaande van blanco stenen, zonder opdruk.

2 x 1 bord, hoeveel mogelijkheden?
2 x 2 bord, hoeveel mogelijkheden?
enzovoort.
JulieScience

Afbeelding

Dit is wat ik dan heb maar ik zie echter geen patroon..

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Xilvo

Je bent goed op weg, maar je moet nog even doorgaan. Minstens tot 2 x 6.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “(Lineaire) Algebra en Meetkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!