Puzzel Puzzels
klazon
Pluimdrager
Artikelen: 0

Re: detectielus bij stopstreep

Benm schreef: Wat ik wel erg jammer vindt is dat we in nederland nog steeds geen aftellende verkeerslichten hebben,
Nou, die zijn er echt wel. In Middelburg ken ik er een paar, en op andere plaatsen in Nederland heb ik ze ook gezien. Weliswaar niet met cijfers, maar meestal met een krans van lampjes die stuk voor stuk uitgaan zodat je een indicatie hebt wanneer je ongeveer aan de beurt bent.

Maar ook als er een enkel lampje is ingeschakeld betekent het dat je aanvraag daadwerkelijk in behandeling is, en niet alleen maar dat je op de knop hebt gedrukt.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

physicalattraction
Moderator

In Amsterdam hebben veel verkeerslichten wel een teller. Soms tellen ze meer dan één af per seconde en heel soms staan ze even stil, maar in het algemeen werkt dat aftellen goed.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Benm

Blijkt maar weer hoe lang ik niet in Amsterdam ben geweest - maar hebben ze die tellers voor voetgangers, auto's of beide?

En als ze opeens stoppen met aftellen is dat inderdaad vreselijk irritant, in bangkok heb ik zelfs wel eens gezien dat ze opeens omhoog sprongen (van bijv 20 naar 50 seconden). Ik denk dat ze dat vooral doen als het kruispunt gewoon helemaal ram vast staat en ze overschakelen op een scenario om het verkeer eraf te krijgen door alle toestroom tegen te houden. Anderzijds zouden ze er ook wel eens niet zo hard over kunnen nadenken gezien thailand een koploper is in het aantal verkeersdoden per hoofd van de bevolking. 
Victory through technology
klazon
Pluimdrager

Ik ken die tellers alleen maar voor fietsers. Voetgangers kunnen  er soms hun voordeel mee doen als een voetgangersoversteek en een fietsoversteek vlak naast elkaar liggen.
physicalattraction
Moderator

Benm schreef: Blijkt maar weer hoe lang ik niet in Amsterdam ben geweest - maar hebben ze die tellers voor voetgangers, auto's of beide?

Volgens mij alleen voor fietsers en voetgangers, maar ik heb geen auto, dus ik let niet zo goed op die verkeerslichten om het zeker te weten.

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Rhiannon
Moderator
Social:

In Leidschendam hebben ze die tellers ook voor auto's (althans ik heb ze gezien bij de kruisingen met de Noordsingel daar want dat is de enige plek waar ik in die plaats heb gereden), ook zo'n krans met lampjes.
Contra principia negantem disputari non potest.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Elektriciteit en Magnetisme”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!