Beste forumgebruikers,
Ik heb altijd over iets nagedacht waarbij ik zeer graag hulp zou willen hebben van professionele personen of gewoon mensen die mij hierbij kunnen helpen. Dus, ik zit nu in het vijfde middelbaar ASO en behaal schitterende punten( 85-100% op bijna elke vak).
Waarom doe ik zo hard mijn best om zoveel mogelijk bij te leren en goede cijfers te behalen?
1: Ik vind het super tof om over zoveel mogelijk zoveel mogelijk te weten te komen.
2: Ik wil later aan de universiteit afstuderen met een master diploma( of een doctoraat) om een mooie toekomst te hebben, mijn ouders trots te maken en rijk te worden( vooral de laatste).
Ik wil daar alles voor doen, uren studeren en inzicht verwerven.
Het probleem is nu dat ik deze mooie punten behaal in een school waar heel weinig gestudeerd wordt, slecht Nederlands gepraat wordt, waar de toetsen niet moeilijk zijn, waar wij geen boeken moeten lezen voor bepaalde (taal)vakken... Daardoor moeten wij elke dag dus niet zoooveel doen en vind ik het niet zo fijn. Ik wil veel meer werk hebben, ik wil in een moeilijkere school zijn waar er deftig Nederlands gesproken wordt en waar ik veel discipline kan verwerven en veel efficiënter zal leren studeren. Want nu hebben we bijvoorbeeld tegen om de twee dagen een toets, dus studeer ik elke dag zeer traag en heb ik dus nooit leren snel en efficiënt studeren. Daardoor zal ik zeker moeilijkheden hebben aan de universiteit. Ik heb dit natuurlijk een beetje laat beseft, zoals ik al zei zit ik in het vijfde, maar toch zou ik niet de kans laten om ten minste mijn zesde in een moeilijkere school door te brengen. Is dat een goed idee? Kan het zijn dat ik veel problemen zal hebben aan de universiteit omdat ik in een school heb les gekregen waar de niveau heel laag is en waar sommige leerkrachten zelfs hun eigen vak niet kunnen geven omdat ze het zelf niet snappen? Kan het zijn dat ik de moeilijke woorden die in de universiteiten gebruikt worden niet zal begrijpen? Wat kan ik nu het best doen?
Alvast zeer bedankt voor uw tijd en moeite.