StrangeQuark schrijft:
Nou ben ik een studiehuizer van het eerste uur, en doe ik betaald huiswerk begeleiding, en begrijp ik dus helemaal wat je bedoelt, het komt wel wat cynisch en onvriendelijk over
.
Cynisch vooruit, onvriendelijk nee, dat vind ik niet, ik heb er expres in grote letters boven gezet dat een en ander niet persoonlijk was bedoeld, en zo meen ik dat ook. Als we bovenstaande discussie in en woonkamer zouden hebben, met een pilsje en een bakje nootjes erbij, zou het warschijnlijk heel anders overkomen, en kun je ook met toon en intonatie aangeven wat je bedoelt en hoe je het bedoelt, en kun je aan iemands gezicht zien of er begrip optreedt. Dat zou wel vriendelijker overkomen dan op een scherm.
Natúúrlijk komt Ger met de beste bedoelingen met commentaar.. Maar ik weet niet hoe ik tegelijkertijd Ger op zijn denkfouten moet wijzen en Mark verder moet helpen met zijn begrip van zuren en basen.
Wat ik hoop te laten doordringen tot die in het algemeen gemotiveerde scholieren die hierheen komen, is dat natuur- en scheikunde bijzonder eenvoudige vakken zijn. Per vak ca. 2 A4-tjes definities uit je hoofd leren, een serie oefenigen maken om die definities toe te passen en te zien hoe ze samenhangen, en je hebt 5 jaar VWO-natuurkunde in een nutshell samengevat. Maar zolang je die definities niet feilloos kent, is natuurkunde veel te moeilijk en is elke nieuwe opgave een onoverkomelijke ramp.
Dus jongens, als ik op je tenen heb getrapt, sorry, maar doe jezelf een lol en luister een klein beetje naar wat opa van de Velde zegt: Ken je definities, dan wordt het leven zoveel simpeler.
En dan nu even terug naar mijn vraag aan Mark:
Maar zie je ook in 1 oogopslag wat je zou moeten toevoegen als er ipv 15 mL 0,10 M HCl
15 mL 0,10 M zwavelzuur zou staan? Want anders snap je niet wat er aan de hand is, en kan ik het beter wat uitgebreider uitleggen.....
Mark ?? zeg het eens..