Maar dus, ik heb een Victoreen CDV-715 (gammastralingsdetector voor hoge stralingsniveau's: http://www.civildefensemuseum.com/cdmus ... dv715.html) gekocht via Ebay als leuk hebbedingetje (interessante eye-catcher
Disclaimer: ik weet dat ik met zo'n apparaat geen gewone achtergrondstraling kan meten; zulke meters zijn immers ontworpen voor hoge stralingsniveau's (kernramp, nucleaire oorlogsvoering, ...).
De vraag is dus of ik dit dingetje ergens kan laten kalibreren.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Puzzels