Ik heb wat vragen over mri en ct scans. Ik kan er op internet niets over vinden.
Kan iemand mij vertellen uit hoeveel en wat voor soort reeksen een mri of ct scan bestaat. Is dat altijd hetzelfde bij scans met of zonder contrast? Hoeveel losse beelden zitten in een reeks?
Is daar nog verschil in als het gaat om scan scans van bijvoorbeeld het hoofd of het bekken?
Is er een algemene standaard-scan van het bovenlijf de romp en het onderlijf of wordt een scan per orgaan aangevraagd?
Als ergens veel vet zit, kun je dan afwijkingen met meer vet-cellen van elkaar onderscheiden?
Zijn er scans waarbij je met een kleurtje of iets dergelijks kunt zien waar ergens kanker zit?
Ik heb plaatjes gezien van scans waarop je allemaal spikkeltjes ziet en je niet goed ziet wat de structuur eronder is. Wat is dat voor soort scan? Wat is daarvan de toegevoegde waarde?
Hoe slecht is het contrastmiddel voor een patiënt? Er kan oraal of intraveneus contrast worden toegediend of beiden. Wat is van dat laatste de toegevoegde waarde?
Een hele hoop vragen, ik ben iets aan het schrijven waarvoor die informatie wel handig is om er iets zinnigs van te kunnen maken.
Puzzels