vincentcius schreef: ↑do 05 mar 2020, 10:04
Ik weet eigenlijk niet of je je zo moet blind staren op kanker .Ik ken al twee mensen die ondanks waarschuwingen van de doktoren ,hun beide benen zijn kwijtgeraakt doordat hun aderen daarzo geen zuurstof meer kregen en geamputeerd moesten worden .
Zoals ik al memoreerde, zijn er, naast een groter risico op het krijgen van longkanker andere vervelende klachten die de kop op kunnen steken.
Een daarvan is atherosclerose, het dichtslibben van slagaderen (en niet aderen), waardoor de toevoer van zuurstof en voedingsstoffen naar de weefsels tekort schiet. Je ziet het soms in een voorstadium bij mensen die stil blijven staan voor een etalage, omdat ze van de pijn niet verder kunnen lopen (etalagebenen of claudicatio intermittens). Atherosclerose treedt bij diabeten, die roken nog sneller op.
De negatieve invloed op heel het lijf is legio, maar wat te denken van zwangere vrouwen die roken. Risico's op een miskraam, vroeggeboorte, placenta-loslating, te laag gewicht baby, leerproblemen, lagere intelligentie, hersenbeschadiging baby, ADHD op latere leeftijd, benauwdheid, hoesten en astma bij de baby en obesitas bij het kind op latere leeftijd.
Dankjewel mama! Zelfs 10-22% meer kans op astma bij de
kleinkinderen. Dankjewel oma! Helaas zijn veel mensen hiervan niet op de hoogte of is de zucht veel groter dan de gevolgen onder ogen willen zien.