meerdere adapters parallel zetten kan niet zomaar. die dingen hebben namelijk een elektronische spanningsregeling die het vermogen regelt wat de converter moet afgeven om de spanning op de gewenste waarde te houden. 2 adapters hebben vanwegen tolerantie nooit dezelfde uitgangsspanning dus als je die parallel zet dan is er maar 1 aan en de andere uit. pas bij hoge loads gaan ze dan wat meer gelijkmsatig stroom leveren van wwre de serieweerstand van je snoer. En als een adapter uit is dan heeft hij problemen om zijn eigen converterchip van voeding te voorzien en gaat dan waarschijnlijk contimue in shutdown en weer opstarten. Tevens heb je kans op oscillerende uitgangsspanning omdat de interne feedback niet ontworpen is voor 2 adapters parallel. Het kan goed gaan, maar is een pure gok.vincentcius schreef: ↑vr 18 sep 2020, 11:30 Klopt voor probleem 1 wilde ik meerdere Adapteren koppelen .
Probleem twee .De toerental regelaar van het golfkarretje Kon ik inderdaad nog gebruiken .
En inderdaad bij te veel wrijving waarbij de motor stopte moest ik eerst weer de toerental regelaar terug zetten naar het begin .
Maar dat was dan wel met de aller lichtste adapter .
Ik denk dat je beter 1 power supply kunt kopen van het juiste vermogen. voor led strips heb je powersupplies van 12V tot wel 500watt.vincentcius schreef: ↑vr 18 sep 2020, 20:11 Potverdorie het zal ook nooit es van een leien dakje gaan.
En zou het wel kunnen als je twee precies dezelfde adapters zou hebben ?
Op zich is deze al twee keer zo sterk als die andere twee .Dus deze werkt wel redelijk . Ik zou um natuurlijk als het echt niet werkt op de accu van mijn zonnen panelen kunnen zetten .Maar ik vraag me af of i die niet snel leeg zal trekken .
zoiets ja, maar 150 watt is misschien nog te weinig als de motor 200 watt is.vincentcius schreef: ↑vr 18 sep 2020, 22:12 Je bedoeld ongeveer zoiets als dit ?
https://www.123-3d.nl/Mean-Well-voeding ... gIHxvD_BwE