Onlangs plaatste iemand een reactie op deze weblog. Meteen besefte ik dat ik hier niet alles in eigen hand heb. Zo bleek het ook nog eens te gaan om spam. Iemand van uitgeverij Aspekt plaatste een lovend verhaal over het nieuwe boek van Jan Smulders, bedenker van complottheorieën en aanverwante zaken. Zo schreef hij al een boek over de Heilige Graal. Tegen Jan Smulders zou ik willen zeggen: bedenk eens iets origineler in plaats van die eeuwenoude Heilige Graal er weer met de haren bij te slepen. Dat heeft hij gedaan ook. Hij schreef een nieuw boek. De iemand van uitgeverij Aspekt die mijn weblog misbruikte voor reclamedoeleinden zei: In dit boek toont de heer Smulders aan dat de moord op Pim Fortuyn door de CIA beraamd is. Dan Brown, de auteur van De Da Vinci Code, is het pseudoniem van een voormalig CIA-agent die bij de moord op Fortuyn betrokken was. Dat is tegen het ongeloofwaardige aan. Als ik er zo over nadenk dan voel ik ook wel aan dat er iets niet in de haak is. Laat ik het complot dat ik hier waarneem maar eens haarscherp uit de doeken doen. Een niet nader te benoemen bekende schrijver kijkt met lede ogen toe hoe Dan Brown, met zijn kletspraat over Leonardo Da Vinci, zijn eigen roman compleet wegdrukt op de bestsellerslijsten, doet zich voor als Jan Smulders, schrijft een boek waarin Dan Brown de schuld krijgt van de moord op Fortuyn en hoopt op vette oplages door weblogs ongevraagd te belagen met spam. Overigens ben ik direct bereid de naam te onthullen van de niet nader te benoemen bekende schrijver. Het is Arnon Grunberg. Die gaf zich eerder uit voor Marek van der Jagt om zo de Anton Wachterprijs voor beste literair debuut op te eisen terwijl hij al lang geen debutant meer was. Bovendien loopt ie de laatste tijd ook al behoorlijk interessant te doen op de televisie terwijl zijn hoofd zich daar bepaald niet voor leent. En nu dus een beetje volstrekte kul uit de duim zuigen. En de uitgever er toe aanzetten om mijn weblog te misbruiken voor reclamedoeleinden. Arnon, stop daarmee. Alsjeblieft.Eens. De priorij van sion is volledig gefileerd en "gedebunked" op www.priory-of-sion.comOSF schreef:Pseudo wetenschappelijke site...Anonymous schreef:
Mag ik je uitnodigen op http://www.seti2.nl/
Jan Smulders' eerste boek is geanalyseerd door Nienhuys op http://www.skepsis.nl/smulders.html
Smulders boekis vooreerst aardig als studie hoe je geld met kletskoek kan verdienen. Verder is het pseudo-wetenschap en dikdoenerij.
Geplaatst door Maeb op 27 oktober 2005 | Permanente link
Puzzels