Die termen staan gewoon op Wikipedia.Xilvo schreef: ↑vr 26 mar 2021, 22:41War is een "wiskundig natuurkundige"? Ik ken dat begrip niet en zou het interpreteren als "theoretische natuurkunde", bij gebrek aan beter.Gast044 schreef: ↑vr 26 mar 2021, 22:25 Jij bent, als ik het juist inschat, meer een "wiskundig natuurkundige". Einstein was overduidelijk een "theoretisch natuurkundige". Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar "theoretische natuurkunde" boven "wiskundige natuurkunde".
Voorkeuren uitspreken lijkt me weinig zinvol, zonder experimenten geen theorie, zonder theorie geen bron voor experimenten.
Misschien interessant:
https://www.quora.com/What-is-the-diffe ... srid=zjz6K
Beide zijn belangrijk uiteraard, maar mag ik mijn persoonlijke voorkeur niet vertellen??
Puzzels