Puzzel Puzzels
ONE
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 05 mei 2021, 13:51

Emoties

Ik stel vast uit ervaring bij mijzelf en bij anderen dat men soms na heel intens en lang huilen begint te lachen, en na heel intens en lang lachen begint te huilen.
Wat denken jullie daarover dat de oorzaak is / kan zijn ?

ads

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

ONE
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 05 mei 2021, 13:51

Re: Huilen en lachen

Wat ik bedoel is het soms plots omslaan van lachen naar wenen en omgekeerd.
Stelt men meer vast bij kinderen dan bij volwassenen.
Ik denk aan een theoretisch model van emoties, waarbij elke emotie in een bepaalde hoeveelheid in een mens aanwezig is.
Bij uitputting van een bepaalde emotie komt een andere / tegengestelde emotie in werking.
Bij uitputting van de "wilskracht" ziet men mensen ook soms beginnen te wenen.
Misschien is het maken van een topic "emoties" zinvoller.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

ONE
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 05 mei 2021, 13:51

Emoties

Het is mij niet duidelijk als "emoties" in deze groep hoort of bij "geneeskunde".
Dan maar hier.
Het is een uitbreiding van mijn topic over "Huilen en lachen" waarop nog geen reactie kwam. tenzij een verduidelijking door mijzelf.
Ik zou het graag uitbreiden naar alle "Emoties".
Misschien graag eens mijn topic en mijn verduidelijking lezen in "Huilen en lachen".
Ben benieuwd hoe deskundigen dat zien.

Opmerking moderator

Aangezien dit een uitbreiding is van een al bestaand topic in hetzelfde forum, zijn beide samengevoegd.
Gast
Artikelen: 0

Re: Emoties

Dat lijkt me stress (of afkicken van het één of ander .. emoties vliegen dan alle kanten op .. zo begrijp ik) 👀.

ads

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Gebruikersavatar
ArcherBarry
Artikelen: 0
Berichten: 5.256
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:18

Re: Emoties

Het lijkt er op dat je specifieke vragen hebt over jouw gemoedstoestand. Ik wil dan voorstellen een psycholoog te bellen en vragen om een afspraak. Een forum is niet het juiste middel om dit soort vragen te beantwoorden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!