Puzzel Puzzels
markzor
Artikelen: 0

Re: Spieken

de meeste maken er teveel werk van... ;)

wat ik meestal doe is op de binnenkant van mijn hand schrijven, vervolgens kun je alles overschrijven *doe dit niet te opvallend* mocht de leraar komen dan wrijf je een keer ontzettend hard met je handpalmen tegen elkaar zodat de inkt in korrel vorm raakt (bij sommige mensen gebeurt dit niet maar word er een inktvlek op je hand gemaakt, je kan dan gewoon zeggen "mijn pen lekt")

de leraar loopt langs en merkt er niks van...

één ding is ontzettend belangrijk! haal nooit een goed punt in een vak waar je ontzettend slecht in bent, dit is voor een leraar ontzettend vreemd en hij zal dan ook ontzettend achterdochtig doen.

met multiple choise kun je ontzettend gemakkelijk bij je buur afkijken (tenzij dit een andere versie betreft..)

en natuurlijk! als je een woordenboek mag gebruiken, een mooi klein dun blaadje erin doen en klaar is kees... voor of achterin je woordenboek zitten lege ruimten, dit is helemaal ideaal om "notities" te maken, doe je dit met potlood dan kan je het nog vaker doen :shock:

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Wouter_Masselink

Je zet iets in het tweede geheugen door te klikken:

2nd MEM (+) => 2: Mem Mgnt/Del...=> 1:All...=> duw op enter als je iets in het tweede in het geheugen wilt zetten.
"Meep meep meep." Beaker
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

SiegeDragon

Damn, lekkere liga van spiekers hier.

ikzelf spiek eigenlijk allen bij Nederlands en lettekunde.

Dat omdat ik daar altijd zwaar bagger in ben geweest (excl spelling).

Maar ik hielp (en doe dat nog steeds) medeleerlingen altijd met luistertoetsen van Frans/Duits/Engels. Ik schijne daar een gave voor te hebben om altijd een 7+ te halen (ook al versta ik normaal gesproekn diddly squat van frans en Duits)

Eerst deden we dit met armen en vingers (veel te ongeraffineerd en slordig heft me tot nu toe twee 1'en opgeleverd)

Vorig jaar met voeten en benen, laatst met de stand van mijn cranium...

maar nu zijn we dr achter gekomen dat ik mijn schouderbladen erg ver kan uitsteken zodat je dat kunt zien....

Meestal zijn het drie keuzes dus is het links: lang, niks: midden rechts: kort.

Mijn medeleerlingen kunnen dit verbassinwekkend goed zien.

Naast een beetje stijve rug heb je dr verder geen last meer van. En als je het niet te vluchtig doet merkt de leraar dr niks van.

Alles in je GR zetten is al oud... maar er wordt nog nisk aan gedaan. En sinds dit jaar krijgen we iig bij Natuurkunde een BINAS van school :'(

Het ergste stukje fraude bij ons op school is dat twee jaar geleden het Engels netwerk was gekraakt. Dus kon iedereen de toetrs oneindig vaak overdoen thuis. Zolang totdat elk antwoord vanzelf kwam. ook is het iemand ooit gelukt om de resultaten die hij yhuis had behaalt op een disk te zetten en vervolgens tijdens de toets over te zetten.....

Het leuek was iedereen wist wie dit had gedaan maar er kon geen bewijs gevonden worden.... de blijde mensen gingen vrijuit.

Het kraken van dit netwerk heeft ook geresulteerd in het afschaffen van de boekjes toetsen vorig jaar bij engels... erg fijn
Knowledge is power, guard it well.
made in flanders

bij meerkeuzevragen hebben we veel trucjes, kuchen of tegen elkaars voet tikken en zo.

voor andere dingen heb ik al vrij veel dingen gedaan. bij een TI83 rekenmachine ga je naar de plaats waar je je grafieken moet instellen (linksbovenaan) dan ga je helemaal naar beneden en typt daar formules en zo in. veilig is langs boven enkele normale grafieken te schrijven.

wat ik ook soms doe, wel nooit bij examens, dingen op mijn bank schrijven op voorhand. als je leeraar dan langs komt gewoon toevallig je hand op leggen of blad erop verschuiven.

maar wat ik nog het meest doe is gewoon op de andere zijn blad kijken, nog nooit betrapt.
Cycloon

maar wat ik nog het meest doe is gewoon op de andere zijn blad kijken, nog nooit betrapt.
Haha en de fouten mee schrijven ? :roll:

Ik zelf ben echt heel slecht in afkijken, maar in m'n klas is er iemand die het bijna dagelijks doet, het word wel vaker opgemerkt door de leerkrachten en niemand doet er wat aan, een leerkracht heeft zelf al toetsen van hem gezien waar hij net dezelfde fouten maakte als z'n buur. Daarom kan ik er niet zo echt goed mee lachen maarja :D
Jan van de Velde

Ik sta voor de klas, (ja jongens, ook voor ons is dit forum héél leerzaam) en er is er een die het geprobeerd heeft. Ik kon hem niet echt betrappen, totdat ik zijn getekende elektro-schakelschemaatjes zag. Vier exact dezelfde volslagen onlogische blunders als zijn buurman in elk schemaatje. Bingo, een 1.......Afkijken lijkt leuk, maar weet wel bij wie je afkijkt....... (buurman had in totaal nog wel een 5.6)

Wij weten wel op wie we een beetje moeten letten......... en bij luilakken, lesverstoorders en ander tuig geef ik geen voordeel van de twijfel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Cycloon

Oh ok, nog een geluk dat ik geen les krijg van jou :P Maar inderdaad, veel leerkrachten zouden best eens op zo'n forums komen, daar leer je heel wat handige dingen op :roll:
Jan van de Velde

Maar ook ik heb in de klas gezeten. :roll: Dus om het goed te maken: ik had het geluk dat ik goede ogen had, en grote handen. (die grote handen heb ik nog, de ogen :P worden minder). Ik had een fijnschrijver 0,1 mm. Op een papiertje ter grootte van een postzegel kon ik van om het even welk schei-of natuurkundehoofdstuk een compleet formularium en nog wat info kwijt. Vrijwel alle tijdsuitgangen van een Frans regelmatig werkwoord :wink: . De hele aus-bei-mit-nach etcetera santenkraam van Duits. En dat papiertje zat onder mijn horloge, kon ik onopgemerkt in het eerste kootje van mijn linkse middelvinger klemmen. Ik had wel eens jeuk in mijn handpalm....... en dan moet je krabben. :P
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
Cycloon

Haha, achja iedereen heeft wel eens gezondigt (maar de één al wat meer dan de andere :roll: )
Jan van de Velde

Ach, er zijn van die dingen die je niet in je kop gestampt krijgt, of die niet langer dan een halfuur blijven hangen :P . Necessitas est mater inventum of zoiets (rare jongens, die Romeinen). Dan moet je wel es. Beschouw ik ook niet als een probleem, niet als (ex)-leerling, niet als ouder, niet als docent (tenzij ik je betrap) . Beroerder wordt het als je te bedonderd bent je best te doen en van deze technieken afhankelijk bent om je lamlendigheid te compenseren. Die leer?lingen ken je, en die krijgen bij mij nauwelijks kans.... :roll:
Ger

Ik had vroeger een leraar die zei dat spiekbriefjes maken mocht, aangezien je door dingen kort en bondig op te schrijven je er bewust mee bezig bent en dus leert. Je mocht er alleen niet mee betrapt worden, want spieken is verboden...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Jan van de Velde

Daar had hij dan wel gelijk in, want uiteindelijk heb je op een spiekbriefje niet veel ruimte, dus zul je wel de crux van je stof er op moeten zetten. Als je dat goed doet, heb je dus in elk geval grotendeels begrepen waar het over gaat. En daar draait het hele leerproces om......(Je kunt er wel een formule opschrijven, maar als je niet weet waar en hoe je die toe moet passen heb je er nog niks aan).
Imke

wat ook altijd werkt:

- als je rechts schrijft, naast iemand gaan zitten die links schrijft (want bij iemand die rechts schrijft ligt je blaadje aan de rechterkant van de tafel en bij linkshandige mensen andersom) Zo liggen je blaadjes praktische naast elkaar en kan je super goed afkijken.

- Net voordat de blaadjes worden uitgereikt, nog zoveel mogelijk moeilijke rijtjes stampen met je buurman of buurvrouw natuurlijk, en dan meteen opschrijven als je je blaadje krijgt, volkomen legaal want het komy uit je hoofd. Daarna lekker vergeten en terug kijken.

- Je stamp rijtjes in een muziek vorm in je hooft knallen. Gewoon andere woorden gebruiken dan het orginele lied. Hoef je alleen te zingen tijdens je toets. (Wel in je hoofd natuurlijk)
Quyxz

Klein blaadje onder je proefwerkblaadje leggen en als de leraar even niet kijkt onder je pwblaadje kijken. :wink:

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Cycloon

Klein blaadje onder je proefwerkblaadje leggen en als de leraar even niet kijkt onder je pwblaadje kijken. :wink:

Haha, jah dat deed ik vroeger wel vaak bij gewone tests, we hebben zo een blok papier daarvoor speciaal van school, dus gewoon een paar pagina's erachter steek ik een blad met de nodige zaken op :roll:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!