Met een Stirlingmotor kan een gas vloeibaar gemaakt worden.
Dit houdt in dat er veel warmte onttrokken wordt.
Hij is geruisloos en werkt ook nog bij temperaturen onder nul.
Waarom wordt hij nog niet gebruikt als warmtepomp?
Moderator: physicalattraction