Ik heb een vraagje over de reactiviteitsvolgorde van een aantal atomen en groepen. Een zwakke 'leaving group' of ook wel vertrekkende groep genoemd is een sterke base en hoe minder basis een deeltje is hoe sterker de vertrekcapaciteit zal zijn. Maar nu is mijn vraag hoe ik kan zien welk deel meer basisch is als een andere? Ik heb overal gezocht maar ik kan maar nergens de juiste oplossing vinden.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groet
Anouk
Puzzels