Ik ben een leek op het gebied van straling/magnetisme en elektriciteit. Eerder plaatste ik een vraag over zonnepanelen. Daarom zijn jullie mijn bron! Helaas kan ik het niet meer vinden.
situatie is als volgt: ik wil 30 zonnepanelen op mijn tamelijk grote dak leggen. Pal onder het dak zijn de kinderkamers en mijn studeerkamer, de omvormer komt op de vliering.
Ik ( of mijn vrouw) denkt dat eventuele straling van de panelen of de vooral omvormer schadelijk zou kunnen zijn. Is dat gegrond?.
Natuurlijk schijnt de zon snachts niet, maar ook overdag zijn de kids veel aan het spelen. en daarbij ik heb een een elektrische auto ( maar we zetten de kids er niet in tijdens het laden), veel elektrische apparaten in huis en daarover maken we ons geen zorgen.
Zijn er geruststellende woorden over de panelen en de vooral de omvormer te geven ( bijvoorbeeld in verhouding tot andere electrische apparaten) of daar iets over te lezen? De omvormer voor 30 panelen zal een redelijke capaciteit hebben
Iemand, dat zou ons wat gerust kunnen stellen? Thanks
En natuurlijk, ik snap dat er mensen zijn die zich hier totaal gaan zorgen over maken. Ik hoop daar met mijn vrouw dan straks ook bij de horen. Daarbij wil ik uit milieu ( en met huidige energie prijzen ook financieel) oogpunt toch best graag de panelen laten leggen.
Puzzels