Beste
Ik ben mijn servomotor aan programmeren met arduino. Telkens als ik de kabel connect wilt de servo centreren en dit wil ik niet voor mijn toepassing. Hoe kan ik dit wijzigen?
je begint met de declaratie van de variabelen en zet die op 0. dus dan beginnen ze ook op 0. misschien helpt het om bij de declaratie te beginnen met de startwaarde die je echt wilt hebben.wiskunde321 schreef: ↑wo 20 jul 2022, 18:17 codeservo.png
Dit is de code. ik werk met servo's MG90s.
Bij de andere servo heb ik net hetzelfde probleem.
Ik wil dat als ik de kabel insteek de servo's niet bewegen en dan wanneer ik 1 in de seriële monitor schrijf de servo's beginnen te draaien een voor een.
Als ik de datasheet van de MG90S opzoek (bijvoorbeeld: hier) dan zie ik dat deze motor wordt aangestuurd met PWM (Pulse-width modulation). Elke 20 ms moet er een puls van 1 tot 2 ms naar de motor gestuurd worden. De lengte van de puls bepaalt de hoek waarin de motor gaat staan.
ik heb dat ook wel eens geprobeerd. zonder puls blijft de servo gewoon staan waar die stond. (zolang er tenminste voeding op blijft staan) Dat is denk ik dus niet de verklaring van het probleem waar melding van wordt gemaakt.