wnvl1 schreef: ↑za 07 jan 2023, 16:13
Dat betekent in dit geval wel dat alle planchetten die nu de balken verbinden afgebroken moeten worden.
Als je daar deze plankjes mee bedoelt:
Dan is dat geen probleem: die zijn er denkelijk destijds tussen gezet omdat men er niet 100% op vertrouwde dat die balken niet zouden gaan torderen (hout wat aan de verse kant?) na verloop van tijd.
Dat risico lijkt me na al die jaren wel uitgesloten. Verder is het natuurlijk ook een koud kunstje om er na de verzustering weer zoiets tussen te zetten. Komt ook allemaal niet op een millimeter.
Uiteindelijk ben ik wel niet degene die beslis. Ik heb het gevoel dat de eigenaar andere prioriteiten heeft.
Met geleende stempels, of met wat rondslingerende balkjes, krik eens een deel van een die vloertjes op en laat daar dan eens over lopen terwijl de eigenaar er midden op stilstaat. Laat desnoods de plafonds nog twee jaar onafgewerkt tot er weer geld is. Maar verzuster die balken.
Ook als je dat kot ooit nog eens wil verkopen hè: een potentiële koper die over een wiebelende vloer loopt begint gelijk al te rekenen. 1000 euro nu is minstens 10 000 euro dan.
Het is niet gezegd dat de eigenaar zoals jullie goedkoop hout kan vinden van een oud terras. Ik kan eens kijken op 2dehands.
Neem de tijd met alles dat even kan wachten: tijdens de verbouwing bij mijn dochter stroopten we bijna dagelijks de tweedehandssites af. Een granieten tegelvloer in keuken/bijkeuken voor 75 euro. Een hardhouten raam en deur voor een bijkeukengevel tussen keuken en schuurtje, € 100. 20 m² geisoleerde stalen sandwichplaten op schuurtje € 125. En dat bespaarde nog dakbalken ook want die platen zijn zelfdragend. Dragen ook nog een laag tweedehands dakpannetjes ter afwerking, anders ziet zo'n schuurtje er zo achterbuurterig uit. Een systeemplafond voor de hele benedenverdieping voor € 150. Hang dat een beetje creatief, likje verf, en dat ziet er helemaal niet kantoorderig uit. En met de overschot en beschadigde platen een half zolderdak afgewerkt.
En zo kom je héél ver met weinig geld.