Het klopt maar is niet nieuw.Herman Bastiaans schreef: ↑zo 16 apr 2023, 21:46 Klopt dit bewijs van de stelling van Pythagoras en is het nieuw?Pythagoras 001.jpg
Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt? Welke definitie van afstanden wordt gehanteerd en welke andere definitie zou volgens jou mogelijk zijn?Herman Bastiaans schreef: ↑wo 19 apr 2023, 17:06 De stelling van Pythagoras is naar mijn mening geen stelling dus kun je deze niet bewijzen. Het gaat om een definitie van afstand waar we dan de formule voor gebruiken die de stelling van Pythagoras heet. Als je een andere definitie gebruikt krijg je ook andere stellingen.
Volgens mij is deze quote essentiaal. Volgens mij gebruiken de studenten de sinus regel geldig voor iedere driehoek. Dan is het vervolgens de vraag of de afleiding van de sinus regel gebruik maakt van deye principes.https://math.stackexchange.com/q/4671176 schreef:if you are looking at sin and cos as just being defined as the ratio of appropriate sides in a right-angled triangle, then they are only well-defined functions if you already know that the ratios are consistent, which only happens if the triangles are similar. – ConMan Apr 3 at 1:48
Ik heb weinig zin om dat hele, tamelijk lange, topic door te nemen.Herman Bastiaans schreef: ↑vr 21 apr 2023, 09:59 @ Xilvo, om je vragen te beantwoorden kan ik beter verwijzen naar een topic die ik ben gestart zo'n 11 jaar geleden!
viewtopic.php?t=174213
De lengte van een rechte lijn tussen twee punten.Herman Bastiaans schreef: ↑vr 21 apr 2023, 11:07 @ Xilvo, dan ben ik heel benieuwd hoe je afstand dan definieert?