Puzzel Puzzels
Nesciyolo
Artikelen: 0

Wat voor spin is dit?

20230512_111937
Wat voor beest is dit? Een spin denk ik. Maar wat voor één? Hij zit in mijn douche ruimte en klom naar boven toen ik aan het douchen was. Het is niet de grootste die ik in Nederland gezien heb maar op het eerste gezicht lijkt hij groter dan een kruisspin.

(Klik op de foto om te vergroten, De vergrote foto kan in een nieuwe pagina geopend worden voor een gedetailleerder beeld.)

ads

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Heisenberg

Re: Wat voor spin is dit?

Denk dat het een Wolfspin is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Nesciyolo

Heisenberg schreef: vr 12 mei 2023, 16:59 Denk dat het een Wolfspin is.
Ja het lijkt er wel heel erg op. Een valse wolfspin. Het moet dan een vrouwtje zijn en een hele grote. Ze hebben een lichaamslengte tot 19 mm. Deze lijkt ongeveer 20 te zijn. En met gestrekte poten zijn ze 5 cm. Als ik even grofweg meet dan komt deze dame daar toch wel in de buurt. Zoals ze op de foto zit ongeveer 4,5 cm.

Wel bijzonder. Vorig jaar in Nederland 500 waarnemingen. Maar misschien belt niet iedereen die zo'n beest ziet direct de politie.
Ze schijnen aan te vallen maar deze lijkt vooralsnog vrij tam.
CoenCo
Technicus

ik gebruik altijd het appje “obsidentify” op mijn telefoon. Die geeft aan dat het vrijwel zeker een valse wolfspin is. https://waarneming.nl/species/210093/

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Nesciyolo

CoenCo schreef: za 13 mei 2023, 00:11 https://waarneming.nl/species/210093/
Interessante website. Ik zie dat er verschillende waarnemingen in mijn woonplaats en regio zijn gedaan de afgelopen tijd. Voor het eerst al in 2017.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Ecologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!