jkien schreef: ↑zo 27 aug 2023, 13:00
De letterafstand wijst erop dat het de CE-markering is
Dat vind ikzelf een mager kwalitatief/opine argument. Ik heb getracht aan de hand van de foto's tot een meer kwantitatieve uitspraak te komen.
1) Overlay:
Als eerste een overlap gemaakt met de referentie logo van wiki. Kleine rotatie van blauw origineel logo linear skaleren. Half transparant maken. De resultaten geven een indicatie tot er afwijkingen zijn. Echter deze methode trachten te kwantificeren is niet mijn favoriet.
2) Matrix.
Als volgende analyse de hoogte drieweg stekker logo gekalibreerd aan hoogte CE officieel (blauw rechts boven). Hierna ditzelfde beeld links onder gekopieerd. Afwijking zijn herkenbaar en aan te duiden. Als verificatie zelfde beeld rechtsonder. Hiermee kan men verifiëren dat beelden linksboven en rechts onder dezelfde afmetingen hebben (de letter dimensies zijn omkast als verificatie).
Mijn conclusie:
1) De verhoudingen van de letters CE logo stekker kloppen niet en wijken zeker 10-15% af.
2) Het CE origineel heeft een insprong bij centrale lijn bij de E. Dit is niet te herkennen bij stekker logo.
3) Niet aangegeven in figuur: de letter lijn dikte CE origineel zijn dikker.
Of deze afwijkingen komen voor productie process bijvoorbeeld onnauwkeurigheid mallen? Dat zou mogelijk zijn. Dat het symbool iets anders voorstelt lijkt mij meer plausibel aan gezien de kwaliteit en veiligheid hier ter discussie gesteld word.