Dat is een goede methode, het is ook simpel te doen met complexe wiskunde, bij bekende weerstanden.
Het omgekeerde, weerstanden bepalen bij bekende stromen zoals hier gevraagd lijkt me een heel stuk lastiger.
Dat is een goede methode, het is ook simpel te doen met complexe wiskunde, bij bekende weerstanden.
Je hebt ook nog 1 hoek nodig tussen 1 stroom en 1 spanning omdat de stroomdriehoek als geheel geroteerd kan zijn tov de spanning. Dat gaat een effect hebben op het vermogen en op de equivalente impedanties.
Als ik het numeriek optimaliseer vind ik weerstanden van 44,72 21,87 en 28,56 Ω.Prima, maar wat is dan het totale vermogen als ik door L1 20A meet, door L2 24A en L3 28A?
cos Phi is zowizo alleen zinvol als je sinusvormige stromen hebt maar met alle moderne elektronica is dat zeker niet altijd het geval. Je kunt dan beter het begrip powerfactor gebruiken. Dat gaat over de verhouding werkelijk vermogen/ schijnbaar vermogen, dus power/(Vrms x Irms)
https://forum.allaboutcircuits.com/thre ... tem.74821/The question itself is rather curious. One tends to think of power factor in 3-phase systems in the context of a balanced loading on each phase. In this case the loads are anything but balanced. In such circumstances the individual phase power factors are usually more relevant. However in your case there is no neutral connection between the source and unbalanced load so the concept of power factor becomes even more "fuzzy".