HansH schreef: ↑do 21 mar 2024, 20:58
Xilvo schreef: ↑do 21 mar 2024, 20:43
Leuk dat je daar wat aan had maar warmteoverdracht door EM-straling is qua moeilijkheidsgraad volkomen onvergelijkbaar met de ART.
Alsof je een bakfiets met een A380 vergelijkt.
dat is geen excuus. ik kan me niet voorstellen dat de uitleg over de ART niet in logisch behapbare stukjes in de juiste volgorde is uit te leggen. nu ik na een aantal jaren er iets meer van denk te begrijpen heb ik steeds het idee dat we weken bezig zijn geweest over dingen die op de juiste manier toegelicht veel sneller duidelijk hadden kunnen worden.
Het is geen excuus. Je kunt je erin verdiepen als je bereid bent er voldoende tijd in te steken en er voldoende moeite voor te doen. Ik heb dat ook wel eens overwogen maar heb besloten dat het mij de tijd en moeite niet waard was.
Natuurlijk zou ik de ART ook graag helemaal doorgronden maar ik zou er te weinig mee kunnen om het voor mij de inspanning waard te maken.
Als je denkt dat het voor jou anders is vind je
hier de colleges van Leonard Susskind over de ART.
Een dikke 17 uur aan colleges. En daar heb je alleen wat aan als je daarnaast nog minstens zoveel tijd aan zelfstudie en "sommetjes" besteed want alleen kijken hoe iemand anders het doet, daar steek je niet zoveel van op..
Dat je ook je wiskunde heel goed op orde moet hebben is vanzelfsprekend. Ik neem aan dat de SRT geen geheimen meer voor je heeft?