Ik dacht mee. De afstand tot het ruimteschip is niet relevant.
dat is dan toch de afstand d in de redenatie tot het begrip rondom de formule met het invariante interval? ik snap niet hoe je dan kunt concluderen dat dat niet relavant is. Dat is juist de basis van de hele redenatie.
Welke formule? Ik zie nergens een afstand d genoemd worden.
Het is de bekende afstand tussen de 2 spiegeltjes waartussen het licht heen en weer kaatst. jou wel bekend neem ik aan.
zou handig zijn als je dat met een link kunt doen zodat je krijgt waarnaar je verwijst zodra je op de link klikt. maar geen idee hoe dat te doen op het forum. zou al schelen als de berichten genummerd waren, dan kun je daar nog naar verwijzen als alternatief. misschien kan dat meegenomen worden als het forum overgaat op nieuwe software?
dat is als het goed is precies wat ook uit het figuurtje van Bericht di 25 jun 2024, 10:36 volgt. Het voordeel van grafische voorstelling is dat je vaak in een oogopslag ziet wat er gebeurt. om paragraaf 1.6 te kunnen volgen ben ik nog wel even bezig vrees ik. Ik had begrepen dat dat voor Einstein ook een van zijn sterktes was, namelijk dat hij een heel goed voorstellingsvermogen had om dingen grafisch voor zich te zien en dan in een oogopslag te begrijpen hoe iets werkt.
dus bv verwijzen naar dit bericht; viewtopic.php?p=1184479#p1184479
Of een quote plaatsen van een vorig bericht, met de minimaal benodigde inhoud. Het ikoon van de dubbele pijl, bovenaan de quote, is een link naar het complete bericht.