Het is ons inderderdaad gelukt om de bal door te laten rollen en dat deze zo van de af valt,
Maar stel we doen dit nu met een eindeloze lange baan (ik denk dat 5 meter al wel zou voltstaan) en we hebben geen wrijving. dan zal de bal in onze baan (met 1 val) uiteindelijk terug rollen naar de magneet. zo maak je geen winst.
Uit de magneten zul je nooit geen winst maken. vandaar die 0.Je geeft meerdere malen aan dat er warmte ontstaat door de weerstand van de arbeid in je verhaal over je experiment.
Waar blijft die warmte? Is dit geen verlies, als je stelt dat de energie balans aan het einde van de rit in je conclusie 0 is.
Warmte verlies is energie verlies raakt hierdoor de potentiële energie van de magneet op.
Kun je die dan als een batterij zien, een opslag medium voor energie.
Als jij een manier weet te creëren waarop je een magneet gebruikt als energie bron. die pas stopt als de magnetische kracht van de magneet weg ik , kun je pas stellen dat een magneet een soort batterij is die ook leeg loopt.
Ik denk dat als er zo'n machine komt die uit een magneet energie kan halen tot deze zijn magnetische kracht verloren is. dat deze de natuurweten breekt. en dat het een perpetuum mobile is.
Hier een gedachte experimentje:
Je hebt een bal een een magneet met enige afstand over elkaar.
De bal rolt naar de magneet. zo verkrijg je energie die voorkomt uit de potentiële energie die de bal heeft. De magneet verliest hier evensnel zijn magnetische kracht als zonder dat het een kracht veroorzaakt die de bal laat bewegen.
Puzzels