Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Regor
Artikelen: 0

Re: Wat zou er gebeuren in het universum als alle rotaties en snelheden nul zouden worden.

Aan Xilvo,

Neen.
Het gaat enkel om de aantrekking tussen de massa's zonder enige extra uitwendige krachten.

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Gast

Re: Wat zou er gebeuren in het universum als alle rotaties en snelheden nul zouden worden.

Kijk eens naar de simulaties in deze video (tekst is even niet belangrijk), daar zie je hoe dit werkt:

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Xilvo

Regor schreef: vr 31 jan 2025, 20:54 Aan Xilvo,

Neen.
Het gaat enkel om de aantrekking tussen de massa's zonder enige extra uitwendige krachten.
Periodieke randvoorwaarden (je kent het begrip blijkbaar niet) betekent, bijvoorbeeld in het 2-dimensionale geval, dat de linkerkant van het veld weer de rechterkant is. Als een deeltje links "uit beeld" verdwijnt, dan komt het aan de rechterkant weer binnen.
Regor

Aan Xilvo,

Dank U
Periodieke randvoorwaarden .......What's in a name !
Zijn niet relevant (denk ik) ivm mijn vraag.

Aan irArjan,

Dank U
Had U reactie graag gezien in mijn Topic "Gedrag van massa's" in de hoop dat anderen daarop voort borduren.
Wel lange tube.
Heb ik het verkeerd voor dat het gaat om 2 dimensionaal ...... en om gelijke massa's van de punten.
.....................................................................................................................................................................................
Ik zou het graag veel eenvoudiger houden ..... 3 dimensionaal, verschillende afstanden, verschillende massa's ....... beperkt aantal objecten, bv < 10
In die veronderstellingen boeit mij de reacties op de vragen in mijn Topic " Gedrag van massa's".

ads

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Xilvo

Regor schreef: za 01 feb 2025, 12:35 Aan Xilvo,

Dank U
Periodieke randvoorwaarden .......What's in a name !
Zijn niet relevant (denk ik) ivm mijn vraag.
Ik denk het wel. Afhankelijk wat je wil weten.
Als je een beperkt aantal deeltjes in een verder lege ruimte wil bekijken, dan heb je periodieke randvoorwaarden (een heel gebruikelijke term, overigens) niet nodig.
Wil je kijken hoe het zit in een mogelijk oneindig grote ruimte zonder middelpunt, zonder gezamenlijk zwaartepunt, dan moet je wel als je die wil simuleren.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🧭 Natuurkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!