Maar u gaat nog verder met mijn bewijs?ukster schreef: ↑di 25 mar 2025, 16:33 Dat het vermoeden zo eenvoudig te formuleren is maar nog steeds geen (wiskundige) oplossing heeft suggereert dat er wellicht inderdaad een radicaal nieuw perspectief nodig is. Nieuwe structuren of symmetrieen om het probleem echt te begrijpen. De ontdekking van onvoorziene verbanden met andere open problemen (zoals de distributie van priemgetallen of chaostheorie) kunnen tot doorbraken leiden waarbij computationele en experimentele wiskunde een grote(re) rol gaan spelen in het vinden van patronen die de menselijke intuïtie niet makkelijk ontdekt. Mogelijk zal de sleutel in onverwachte hoek liggen die nog niemand (behalve jij) heeft overwogen.
We zullen dus zeker meer van je horen.
Ik heb begrepen dat er geen officiele prijs is voor de oplossing van het Collatz vermoeden maar het zal je veel erkenning opleveren, mogelijk inclusief prijzen zoals de Breakthrough Prize of speciale beloningen van wiskundige instituten.
Wanneer weten we dat dan ..?Gast schreef: ↑di 25 mar 2025, 17:19 We weten pas zeker dat er in Collatz geen andere lussen meer zijn op het moment dat we in 4-vouden en oneven getallen systeem er zeker van zijn dat 0 enige stabiele punt is.
Dus dat is de essentie, het bewijs dat er geen andere lussen ontstaan,Gast schreef: ↑di 25 mar 2025, 17:52 Het 4-vouden en oneven getallen probleem heb ik toch opgelost. Nu bestaan er geen lussen meer dan alleen 4, 1, 4, 1,…
Het zijn wel mooie woorden.ukster schreef: ↑di 25 mar 2025, 16:33 Dat het vermoeden zo eenvoudig te formuleren is maar nog steeds geen (wiskundige) oplossing heeft suggereert dat er wellicht inderdaad een radicaal nieuw perspectief nodig is. Nieuwe structuren of symmetrieen om het probleem echt te begrijpen. De ontdekking van onvoorziene verbanden met andere open problemen (zoals de distributie van priemgetallen of chaostheorie) kunnen tot doorbraken leiden waarbij computationele en experimentele wiskunde een grote(re) rol gaan spelen in het vinden van patronen die de menselijke intuïtie niet makkelijk ontdekt. Mogelijk zal de sleutel in onverwachte hoek liggen die nog niemand (behalve jij) heeft overwogen.
We zullen dus zeker meer van je horen.
Ik heb begrepen dat er geen officiele prijs is voor de oplossing van het Collatz vermoeden maar het zal je veel erkenning opleveren, mogelijk inclusief prijzen zoals de Breakthrough Prize of speciale beloningen van wiskundige instituten.
Beste WillemB,WillemB schreef: ↑di 25 mar 2025, 16:36 Kan je wellicht eens een samenvatting geven, in gewone tekst, wat de kern is van je bewijs,
zodat we de draad weer kunnen oppakken, ik kan er echt geen touw meer aan vast knopen
wat is nu in jouw bewijs het algoritme dat de Collatz reeks dwingt om naar 1 te gaan.
Opmerking moderator
Je hebt voldoende kansen gehad om onduidelijkheden weg te nemen, maar je gaat telkens zelf niet concreet in op vragen en kritiekpunten van anderen, en herhaalt vervolgens hetzelfde riedeltje.Dus dat is de essentie, het bewijs dat er geen andere lussen ontstaan,
maar heb je dan ook bewezen dat er geen zwevende lijnen ontstaan zonder einde ?
zelfde geldt voor mij. ik zie geen links met het collatz proces. kortom, ik kan geen enkele regel van jouw bewijs volgen qua gedachtes. Zonder meer gedetailleerde uitleg van jou houdt het voor mij dus hier op.WillemB schreef: ↑di 25 mar 2025, 16:36 Kan je wellicht eens een samenvatting geven, in gewone tekst, wat de kern is van je bewijs,
zodat we de draad weer kunnen oppakken, ik kan er echt geen touw meer aan vast knopen
wat is nu in jouw bewijs het algoritme dat de Collatz reeks dwingt om naar 1 te gaan.
iemand kan pas commentaar geven als diegene jouw denkstappen kan volgen. omdat mensen dat niet kunnen volgen zijn er twijfels. De taak dus aan jou om beter uit te leggen wat je denk stappen zijn en die te vertalen naar iets wat voor anderen te volgen is. anders is de kans volgens mij 100% dat het topic gesloten gaat worden. (die denkstap kunnen de meesten wel volgen neem ik aan, dus zul jij ook wel kunnen volgen als je daar geen blinde vlek voor hebtGast schreef: ↑di 25 mar 2025, 22:09 Er worden alleen maar twijfels aangegeven.
Als ik een formeel bewijs geef hoort daar commentaar op gegeven te worden.