Beste mensen,
Ik zit op de universiteit van Amsterdam en heb binnen een paar weken mijn wiskunde toets, die ik moet halen... Nou ben ik geen idioot in wiskunde, maar heb ik nogal moeite met de uitleg die word gegeven, in het Engels, over inverse functies.
Zou iemand op dit forum mij willen uitleggen wat inverse functies zijn en hoe je ze kan oplossen?
Ik heb hier een paar sommen die je kan gebruiken om mij het uit te leggen....
ax+b a=niet 0
f(x)= (x-1)^2 y=f(x), x=g(y), f^-1 (x)= g(x)
Puzzels