Hey!^^,
Ik zit in het 3de jaar secundair onderwijs. ( België )
Ik heb dinsdag een toets over de stelling van Pythagoras en ik wou weten of iemand oefeningen heeft om mij te voorbereiden op deze toets.
Alvast bedankt!

Ik wist dat dit een van de meer uitdagende oefeningen op Pythagoras was, maar had er niet bij stil gestaan dat er een vierdegraadsvergelijking bij kwam kijken. Wat iets is voor het vierde of vijfde middelbaar. Je kan eventueel wel proberen om de vergelijking op te stellen. Ter compensatie hier een gemakkelijkere oefening.op=op schreef:Dat probleem is veel te moeilijk en niet geschikt als opgave.
Het leidt tot een vierdegraads vergelijking.
Nee. Merk op dat de opening van een tent een gelijkbenige driehoek is.Wiskundebrein schreef:Is de juiste antwoord 4,5m? ( van de tweede vraag )
Ja, echt hele moeilijke oefeningen die zuiver over de stelling van Pythagoras gaan, bestaan er niet denk ik.Wiskundebrein schreef:PS : op = op : Die eerste vraag was inderdaad iets moeilijk, maar die op de site zijn iets te makkelijk.

Dan is het 2vierkantswortel18.25?wnvl schreef:Nee, ik heb geprobeerd het een beetje te tekenen.
De hoogrte is 4m en de breedte 3m.
Je moet de gelijkbenige driehoek opsplitsen in 2 rechthoekige driehoeken.
Correct.Wiskundebrein schreef: Dan is het 2vierkantswortel18.25?
Spoiler; selecteer met je muis:op=op schreef:Een meisjeskamp ligt op 300 meter afstand van een rechte weg. Een jongenskamp bevindt zich op die weg op 500 meter afstand van het meisjeskamp. Men wil een kantine bouwen die op gelijke afstand van beide kampen moet komen te liggen en bovendien op de rechte weg.
Wat zal de afstand worden van de kantine tot de kampen?
(Als je dit oplost ben je een kanjer!).