Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Sjaak de Lange
Artikelen: 0

partiele differentiaalvergelijking snaar

hallo ik loop vast op het omschrijven van de algemene oplossing op pag 435 ( zie bijlage) dit word met euler omgeschreven tot X= Acossqrtc/ax+Bsinsqrtc/ax.
wie kan mij helpen?
Bijlagen
17438592876734190588601929241727

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

wnvl1

Re: partiele differentiaalvergelijking snaar

Volgt er op de volgende pagina dan geen uitwerking met c negatief? Dan ga je tot een cosinus en een sinus komen op basis van

$$e^{ix}=cosx+isinx$$
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Sjaak de Lange

uit de vergelijkingen volgt dat c enkel negatief kan zijn klopt, c word gelijk gesteld aan -β^2 ( zie bijlage) het omschrijven met Euler zie ik echter niet
Bijlagen
IMG_20250405_164248
wnvl1

In potlood in de linker benedenhoek maken ze gebruik van Euler. Je kan ook een cosinus en sinus direct poneren als oplossing zoals
ze in de tekst doen.
Maar ben je vertrouwd met hoe je moet omgaan met lineaire differentiaal vergelijkingen met een karakteristieke vergelijking die complexe nulpunten heeft? Dat is eigenlijk een noodzakelijke basis alvorens te beginnen aan partiële differentiaalvergelijkingen.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Sjaak de Lange

Ja enigzins( tijd geleden)ik heb het uitgewerkt op de bijlage...ik zie de stap naar cos en sin echter niet
Bijlagen
17439407652235614957486726969196
Sjaak de Lange

17439410207086244629516742257232
volgens het bijgevoegde schema waarmee ik bekend (maar het is wel even geleden ) ben moet je complexe wortels hebben om tot de vorm e^pt(acosωt+bsinωt) te komen...

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Sjaak de Lange

ik ben eruit...λ^2=c/a^2->λ=c/a^2 of λ=-c/a^2

hieruit vlgt e^ot(Acos√c/a^2t+Bsin√c/a^2t)=Acos√c/a^2t+Bsin√c/a^2t
bedankt

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🎲 Wiskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!