Puzzel Puzzels
Gast
Artikelen: 0

Re: Naar NUL

De functie g is niet voor meerdere uitleg vatbaar.
g: motief2((motief1(a))\ kleinste oneven element van {motief2(motief1(a))}.

Dus 3 ligt niet in V

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Gast

Gast schreef: ma 28 apr 2025, 21:17 De functie g is niet voor meerdere uitleg vatbaar.
g: motief2((motief1(a))\ kleinste oneven element van {motief2(motief1(a))}.

Dus 3 ligt niet in V
V bevat wel alle 4-vouden want deze hebben een kleiner beeld onder motief1
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

EvilBro

V bevat het element 4. Dit element heeft via f een beeld in W. Wat is volgens jou het beeld van deze 4 in W? Ofwel, wat is f(4)?
Gast

Dank voor u terechte opmerking, hier gaat iets fout!
Wel wil ik opmerken dat ik me heb laten verleiden tot een verkeerde definitie van f.
Daarom keer ik terug naar mijn eerste document met een verdere uiteenzetting waarbij we wel de juiste afdalende verzamelingen krijgen.
CollatzK
Regor

Aan Fermat,

Houdt uw zandkasteel bij toenemende eb nog stand ?
Gast

Regor schreef: di 29 apr 2025, 17:19 Aan Fermat,

Houdt uw zandkasteel bij toenemende eb nog stand ?
Zandkastelen spoelen weg bij vloed!
Gast

Voor ieder die van structuren in Collatz houd.

Hierbij de ligging van alle oneven getallen van Collatz.
FC
Tevens kan je alle elementen in een “cirkel” berekenen en is er een relatie tussen de “omtrek” en het “middelpunt”.
WillemB

Is wel grappig de ring, daar zitten dus alle getallen op, die binair een veelvoud van 101 hebben en
na (3x+1) deelbaar zijn door 2n en dan gelijk naar 1 gaan

101 =5
10101 = 21
1010101 = 85
101010101 = 341
10101010101 =1365
1010101010101 = 5461

enz enz
Gast

Opmerking.

Het heeft volgens mij geen zin om op een ander talstelsel over te gaan, de problemen en oplossingen zijn hetzelfde.
En er zijn trouwens oneindig veel talstelsels, nu dan zou je een lange weg moeten gaan om er een te vinden die door haar structuur ineens alle oplossingen geeft.
Professor Puntje

En nog steeds geen schijn van enig bewijs, enkel tekeningetjes en ongefundeerde claims.
Gast

Professor Puntje schreef: wo 30 apr 2025, 06:40 En nog steeds geen schijn van enig bewijs, enkel tekeningetjes en ongefundeerde claims.
Reageert u nu op de herschreven functie f of op de structuur van de ligging van alle oneven getallen in Collatz.
Van dit laatste zeg ik niet dat dat het bewijs is, ik geef alleen de prachtige structuur.
Gast

Aan Evilbro en Vijv,

De afbeeldingen zorgen ervoor dat alle afbeeldingen van alle elementen uit Vm terecht komen in Vm-1 en dat ze onder f allemaal kleiner zijn.
Genk
Gast

Graag alleen inhoudelijk commentaar geven.
Genk
EvilBro

\(V_m^*\) is de verzameling van alle elementen uit \(V_m\) waarvoor geldt dat \(\mbox{motief1}(a) \leq a\).
Correct?

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Gast

Klopt

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!