Puzzel Puzzels
Gast
Artikelen: 0

Re: Naar NUL

Gast schreef: wo 30 apr 2025, 22:09Klopt
Oftewel:
Beschrijving

ads

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

MSI MAG 27C6F - FHD Curved Gaming Monitor - 180Hz - 27 Inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

HansH

Gast schreef: di 29 apr 2025, 21:35 Opmerking.

Het heeft volgens mij geen zin om op een ander talstelsel over te gaan, de problemen en oplossingen zijn hetzelfde.
de aangegeven combinatie van enen en nullen zier er gestructureerder uit dan de getallen in 10 tallig stelsel. en bitjes zijn de diepst te ontleden combinatie om een getal weer te geven. dus ik denk dat willemb daar wel een punt heeft.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gast

Beste HansH,

Dan moet u eerst een definitie geven gestructureerdheid om te kunnen te bepalen in welk talstelsel u wilt gaan kijken.
Gast

Aan alle geïnteresseerden in de Collatz-vermoeden:

In mijn eerste document in het topic “Het bewijs van Collatz” presenteer ik een redeneerlijn waarvan ik meen dat die sluitend is.

Zoals bekend in de wiskunde: een bewijs wordt alleen weerlegd door een concrete fout in de redenatie aan te tonen.

Mijn vraag aan u is eenvoudig en specifiek:
Waarom kan het element a₁₁ niet tegelijkertijd met V(b₁) naar b₁ worden meegenomen?

Ik vraag u met nadruk om u uitsluitend op deze vraag te richten.
Dank voor uw overweging.
Gast

Gast schreef: do 01 mei 2025, 09:05 Aan alle geïnteresseerden in de Collatz-vermoeden:

In mijn eerste document in het topic “Het bewijs van Collatz” presenteer ik een redeneerlijn waarvan ik meen dat die sluitend is.

Zoals bekend in de wiskunde: een bewijs wordt alleen weerlegd door een concrete fout in de redenatie aan te tonen.

Waarom kan het element a₁₁ niet tegelijkertijd met V(b₁) naar b₁ worden meegenomen?

Dank voor uw overweging.
Oftewel waarom zou het erg zijn als we haar wel meenemen naar de weg naar NUL?
Regor

Aan Fermat,

OK, vloed, effect van de warmte, sorry.
Een vloed van gegevens, mijn interesse ebt weg.
Spijtig dat U enkel antwoord op mijn reacties als U er zin in heeft !
1. Gelooft U zelf nog in uw bewijs ?
U past af en toe iets aan ..... maar uw bewijs blijft geldig ..... op zijn minst uitgedrukt raar
Ik neem aan dat U er zelf nog aan twijfelt vooraleer het officieel te publiceren.
2. Wie zijn de vooraanstaande wiskundigen die uw prachtig bewijs beamen / goed vinden.?
Noem ij er eentje.
Gast

Regor schreef: do 01 mei 2025, 13:18 Aan Fermat,

OK, vloed, effect van de warmte, sorry.
Een vloed van gegevens, mijn interesse ebt weg.
Spijtig dat U enkel antwoord op mijn reacties als U er zin in heeft !
1. Gelooft U zelf nog in uw bewijs ?
U past af en toe iets aan ..... maar uw bewijs blijft geldig ..... op zijn minst uitgedrukt raar
Ik neem aan dat U er zelf nog aan twijfelt vooraleer het officieel te publiceren.
2. Wie zijn de vooraanstaande wiskundigen die uw prachtig bewijs beamen / goed vinden.?
Noem ij er eentje.
Alleen inhoudelijk commentaar graag, daar gaat de wereld mee vooruit.
Gast

Gast schreef: do 01 mei 2025, 11:54
Gast schreef: do 01 mei 2025, 09:05 Aan alle geïnteresseerden in de Collatz-vermoeden:

Dank voor uw overweging.
Nadenken over deze vraag is cruciaal voor het oplossen van het 4-vouden en oneven getallen systeem.
Daarmee is ook Collatz opgelost
Regor

Aan F,

Als U vermeld in een vroeger reactie dat vooraanstaande wiskundigen uw prachtig bewijs goed vonden .......... IS DAT OOK NIET INHOUDELIJK HOOR !!!
Beetje consequent zijn aub .
Gast

Gast schreef: do 01 mei 2025, 20:38
Gast schreef: do 01 mei 2025, 11:54

Dank voor uw overweging.
Nadenken over deze vraag is cruciaal voor het oplossen van het 4-vouden en oneven getallen systeem.
Daarmee is ook Collatz opgelost
Pas wanneer je in staat bent hierover na te denken, toon je aan over de wiskundige capaciteiten te beschikken die hiervoor vereist zijn.
Gast

Hierbij voor iedereen de ontknoping.
Eerst de opmerking dat voor alle V uit N geldt dat als A1=4+6.V en A2=4+6.(4.V+2) geeft A2=4.A1. Dus A1 en A2 gaan identiek naar 1 in Collatz.
Zo daarom is in het 4-vouden en oneven getallen probleem de V=2(mod4) niet interessant.
Nu het bewijs van de gedwongen afdaling en nog eenmaal de samenvatting.
Formeel Karel Collatz
KarelCollatz-2025
(78.07 KiB) 46 keer gedownload
R_Bena
Beheer

Eindelijk ben je normaal ingegaan op vragen en heb je je beweringen wat meer ondersteund. Ik ben benieuwd wat de 'experts' hiervan vinden.
vijv

Mijn voornaamste kritiek blijft nog steeds dat je het welordeningsprincipe niet mag toepassen op jouw rij.
Stel a is een element van Vm en je krijgt door herhaaldelijk toepassen van f (motief1)volgende rij:

a->f(a)->f(f(a)...->fn(a)->...

Door jouw definitie van g volgt:

f(g(a)<a en f(g(f(a))<f(a)

maar nergens bewijs je dat f(g(f(a)< f(g(a)

Pas dit maar eens toe op volgende rij en je zult zien dat f(g(fn(a) steeds groter en groter wordt naarmate n toeneemt

a>f(a)>f(f(a)...>fn(a)>...
Gast

Het bewijs klopt om de volgende reden wel.

In Vm, V*m en V(m-1) klopt het toch? Nu dit proces herhalen we gewoon.

En als u stelt dat het niet klopt moet u een redenatie kunnen opzetten voor het volgende:
Danmoetu

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Regor

Aan F:

Ik ben helaas niet in staat uw gegoochel met verzamelingen en elementen eruit te volgen.
Wat ik fundamenteel niet begrijp is dat (3n+1) = 4 + V6 voor alle oneven cijfers / getallen ........en U heb het steeds maar over 6 + V4
(U schrijft NIET dat (3n+1) gelijk is aan 6 + V4 ......... maar U bent steeds bezig met V4 en. niet met V6)

Kan iemand anders (want F antwoord toch niet op mijn reacties ) dat duidelijk maken waarom ?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!