Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Xilvo schreef: ma 05 mei 2025, 11:15
R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 11:04
Wat bedoel je dan met "de inventiviteit die vele technologische uitvindingen heeft voortgebracht, en noem maar op, is ook allemaal gerelateerd aan 'testosteron' en 'masculiene' drijfveren."?
Daar bedoel ik simpelweg mee dat de kans dat een vrouw de relativiteitstheorie ontdekt zeer klein is. Dat er veel vrouwen op hoge wetenschappelijke posities zitten doet daar niets aan af.
Geef maar eens argumenten voor die stelling. Blijkbaar ben je niet bekend met het werk van Emmy Noether?
R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 11:04 De meeste echte topuitvindingen zullen altijd door mannen worden gedaan. De laatste in de rij is AI.
Je hebt ook al nooit gehoord van Fei-Fei Li, Daniela Amodei, Mira Murati,Lisa Su?

Bovendien is AI geen uitvinding.
Ja... het is weer zo'n argument waar je niks mee kunt. "Maar kijk ook eens naar x/y/z".

Dit is wat ik zeg: De meeste echte topuitvindingen zullen door mannen worden gedaan. Neemt dus niet weg dat er vrouwen zijn die ook zaken hebben uitgevonden, maar verhoudingsgewijs, bij een equal playing level field, zullen mannen veruit de overhand hebben daarin.

Heeft met verschillende redenen te maken. In het verleden ook met de onderdrukking van de vrouw en het toewijzen van een rol als louter opvoedster, dus er was ook een sociaal-maatschappelijke component. Maar ook bij een equal playing level field, zoals die er nu is, zullen verreweg de meeste topuitvindingen door mannen worden gedaan.

ads

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

evolutietechnisch is dat inderdaad zo. maar vanuit het geloof niet lijkt mij.
Klopt, als je er vanuit een geloof naar kijkt, kun je er diverse andere betekenissen aan geven. Maar zo kijk ik er persoonlijk niet naar.
In de dierenwereld is het evolutie technisch gezien voor de dieren zelf nog een stuk vervelender.
Ja, is dat zo? Waarom denk je dat dat zo is? In mijn optiek is dat niet zo.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 11:26 Dit is wat ik zeg: De meeste echte topuitvindingen zullen door mannen worden gedaan. Neemt dus niet weg dat er vrouwen zijn die ook zaken hebben uitgevonden, maar verhoudingsgewijs, bij een equal playing level field, zullen mannen veruit de overhand hebben daarin.

Heeft met verschillende redenen te maken. In het verleden ook met de onderdrukking van de vrouw en het toewijzen van een rol als louter opvoedster, dus er was ook een sociaal-maatschappelijke component. Maar ook bij een equal playing level field, zoals die er nu is, zullen verreweg de meeste topuitvindingen door mannen worden gedaan.
Mening zonder enige onderbouwing. Een wetenschapsforum onwaardig.
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Ja, dan zijn we gelukkig snel uitgepraat hierover. Bespaart me ook weer lappen tekst :D
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Males have larger brains than females, even when corrected for body size, and brain size is positively correlated with intelligence. This leads to the expectation that males should have higher average levels of intelligence than females. Yet the consensus view is that there is no sex difference in general intelligence. An examination of the literature shows that the consensus view is wrong. Among adults, males have slightly higher verbal and reasoning abilities than females and a more pronounced superiority on spatial abilities. If the three abilities are combined to form general intelligence, the mean for males is 4 IQ points higher than the mean for females.

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 6994900302
Gemiddeld 4 iq punten verschil lijkt weinig, maar het kan het verschil uitmaken tussen het ontdekken van de relativiteitstheorie en het niet ontdekken ervan. Je hebt namelijk op wereldwijde schaal een groep met het iq van Einstein, en één daarvan ontdekt de relativiteitstheorie. Bij mannen is die groep groter dan bij vrouwen. Uiteraard spelen ook andere factoren een rol, zoals creativiteit. Wat betreft creativiteit is het nog niet duidelijk welke groep het best scoort (is ook lastiger meetbaar te maken, problemen met de validiteit). De meeste studies concludeerden dat mannen gemiddeld meer creativiteit hebben, andere studies komen tot andere resultaten:

https://psycnet.apa.org/record/2025-04526-001

Dit argument klopt overigens ook niet:
Het ging over competitiedrang. Niet over wie het snelste is.
De vergelijking van competitiedrang wordt gemaakt tussen vrouwen en mannen, niet tussen vrouwen onderling. Het is bekend, wetenschappelijk bewezen, dat testosteron meer agressie veroorzaakt en meer competiedrang, maar ook gemiddeld gezien leidt tot meer risico durven nemen. Om op bepaalde vakgebieden te excelleren is risico nemen nodig. Vrouwen hebben dat minder van nature, en dus zullen verhoudingsgewijs, alleen al daardoor, bij gelijke overige factoren, meer mannen in vakgebieden excelleren. Al helemaal als je het gemiddeld hogere iq neemt én hogere testosterongehalte.

Dit correspondeert ook gewoon met wat we zien als men gewoon om zich heen kijkt en naar de realiteit kijkt: verreweg de meeste bedrijven worden door mannen geleid, verreweg de meeste uitvindingen komen van mannen, en noem maar op. De beste koks zijn mannen, de beste kappers, de beste mode ontwerpers, eigenlijk in bijna ieder vakgebied.

Het is ook allemaal zo logisch als wat, maar mensen raken op een gegeven moment geïndoctrineerd door de heersende ideologieën, en feiten worden dan zomaar van tafel geveegd danwel gewoon genegeerd, om een revisionistische visie erop na te houden die niet strookt met de werkelijkheid. Men moet gewoon naar de feiten kijken.

Er zijn overigens andere vlakken waar vrouwen wél op excelleren ten aanzien van mannen.

Allemaal inzichtelijk in serieuze wetenschappelijke onderzoeken, en dus niet in Crimewatch of main stream media, waarbij de boel vervormd wordt zodat het goed op de onderbuik van het publiek valt.

Het gaat in de wetenschap maar om één vraag: wat is waar? En niet: wat vind ik fijn om te horen?
Gebruikersavatar
jazzer
Artikelen: 0
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 mei 2004, 22:42

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 11:04 ...
Daar bedoel ik simpelweg mee dat de kans dat een vrouw de relativiteitstheorie ontdekt zeer klein is.
Lees even volgende alinea's:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mileva_Ma ... t_Einstein
Het zou me echt niet verbazen als Mileva de echte bedenkster was van de SRT en enkele andere pluimen op Einsteins hoed.
Hij was zoals bekend niet bijzonder goed in wiskunde en werd op dat gebied door allerlei vrienden geholpen.
Enfin, dat is eigenlijk een heel andere discussie.
Gebruikersavatar
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 13:06 Gemiddeld 4 iq punten verschil lijkt weinig, maar het kan het verschil uitmaken tussen het ontdekken van de relativiteitstheorie en het niet ontdekken ervan. Je hebt namelijk op wereldwijde schaal een groep met het iq van Einstein, en één daarvan ontdekt de relativiteitstheorie. Bij mannen is die groep groter dan bij vrouwen. Uiteraard spelen ook andere factoren een rol, zoals creativiteit. Wat betreft creativiteit is het nog niet duidelijk welke groep het best scoort (is ook lastiger meetbaar te maken, problemen met de validiteit). De meeste studies concludeerden dat mannen gemiddeld meer creativiteit hebben, andere studies komen tot andere resultaten:
Hier iets recenters:
"The ways in which women and men differ in intelligence and specific cognitive abilities are among psychology’s most heated controversies. Massive amounts of data show that although there are some on average differences in specific cognitive abilities, there is considerable overlap in the male and female distributions. There are no sex differences in general intelligence – standardized IQ tests were written to show no differences, and separate assessments that were not written with this criterion show no differences in general intelligence. There are more males in some categories of mental disability that are genetically linked, but there are no genetic explanations for differential achievement at the high end of the distributions. Average between-sex differences on specific cognitive abilities – notably reading and writing (female advantage) and some mathematical and visuospatial abilities (male advantage) – often show considerable cross-cultural variation in effect size. Additionally, there have been changes over time so that any conclusions about this controversial topic that we make today may need to be revised in the future."

https://www.cambridge.org/core/books/ab ... 88A242DEA2
R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 13:06 De vergelijking van competitiedrang wordt gemaakt tussen vrouwen en mannen, niet tussen vrouwen onderling. Het is bekend, wetenschappelijk bewezen, dat testosteron meer agressie veroorzaakt en meer competiedrang, maar ook gemiddeld gezien leidt tot meer risico durven nemen. Om op bepaalde vakgebieden te excelleren is risico nemen nodig. Vrouwen hebben dat minder van nature, en dus zullen verhoudingsgewijs, alleen al daardoor, bij gelijke overige factoren, meer mannen in vakgebieden excelleren. Al helemaal als je het gemiddeld hogere iq neemt én hogere testosterongehalte.
Als je vakgebied Formule 1 coureur, diepzeeduiker of trapeze-acrobaat is, dan is de neiging tot meer risico nemen misschien een verklaring. Wetenschap kan je doorgaans heel comfortabel en risicoloos aan een bureau uitoefenen.
R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 13:06
Allemaal inzichtelijk in serieuze wetenschappelijke onderzoeken, en dus niet in Crimewatch of main stream media, waarbij de boel vervormd wordt zodat het goed op de onderbuik van het publiek valt.
Mensen die voortdurend klagen over de main stream media heb ik geleerd te wantrouwen.
R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 13:06 Het gaat in de wetenschap maar om één vraag: wat is waar? En niet: wat vind ik fijn om te horen?
Inderdaad. Maar wat ik schrijf vind je blijkbaar niet fijn te horen.
Als ik laat zien dat cijfers over verschillen in huiselijk geweld, waar je een conclusie op baseert, niet significant zijn, dan negeer je dat.
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Mensen die voortdurend klagen over de main stream media heb ik geleerd te wantrouwen.
Jij mag van mij bogen op wat in de MSM staat en die ter ondersteuning van je argumenten gebruiken in plaats van serieus wetenschappelijk onderzoek, maar het zal je argumenten niet versterken, eerder verzwakken. Maar prima, kom maar op met artikelen in de MSM, want die beschouw je blijkbaar als gedegen en voldoende onderbouwd onderzoekswerk.
Gebruikersavatar
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 13:45
Mensen die voortdurend klagen over de main stream media heb ik geleerd te wantrouwen.
Jij mag van mij bogen op wat in de MSM staat en die ter ondersteuning van je argumenten gebruiken in plaats van serieus wetenschappelijk onderzoek, maar het zal je argumenten niet versterken, eerder verzwakken. Maar prima, kom maar op met artikelen in de MSM, want die beschouw je blijkbaar als gedegen en voldoende onderbouwd onderzoekswerk.
Je verdraait mijn woorden.

En alweer negeer je dat je een conclusie baseerde op niet-significante resultaten.
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Lees even volgende alinea's:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mileva_Ma ... t_Einstein
Het zou me echt niet verbazen als Mileva de echte bedenkster was van de SRT en enkele andere pluimen op Einsteins hoed.
Hij was zoals bekend niet bijzonder goed in wiskunde en werd op dat gebied door allerlei vrienden geholpen.
Enfin, dat is eigenlijk een heel andere discussie.
Nergens wordt beweerd dat er geen vrouwelijke wetenschappers zijn die een bijdrage hebben geleverd (en ook nu). De bijdragen van vrouwelijke wetenschappers aan de wetenschap, sommigen daarvan hebben een substantiële bijdrage geleverd, zijn bekend. Neemt niet weg dat dat in het niet valt, verhoudingsgewijs, ten opzichte van mannen, als het gaat om echt baanbrekend werk.

Er zijn ook overigens studies, zoals Xilvo die heeft gepost, die aangeven dat gemiddeld mannen en vrouwen ongeveer een even hoog iq hebben, maar dat aan beide zijden van de binominale verdeling meer mannen scoren, dus zowel aan de onderkant van de iq score als aan de bovenkant.

Maar dat er verschillen zijn, en dat die verschillen ook in de praktijk tot uiting kunnen komen, dat is duidelijk.
Gebruikersavatar
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 13:52 Neemt niet weg dat dat in het niet valt, verhoudingsgewijs, ten opzichte van mannen, als het gaat om echt baanbrekend werk.
Dat is niet zo vreemd. Hoeveel potentieel grote mannelijke wetenschappers zouden onder deze omstandigheden niet afgehaakt zijn?

"Na afronding van haar dissertatie in 1907 onder toezicht van Paul Gordan, was zij gedurende zeven jaar zonder betaling bij het Mathematisch Instituut van Erlangen werkzaam. Enige uitzonderingen daargelaten was het vrouwen aan het begin van de 20e eeuw nog verboden academische posities in te nemen. In 1915 werd Noether door David Hilbert en Felix Klein uitgenodigd om de wiskundefaculteit van de Universiteit van Göttingen te komen versterken, destijds een wereldberoemd centrum van wiskundig onderzoek. De filosofische faculteit maakte echter bezwaar. Gedurende vier jaar gaf Noether colleges onder Hilberts naam. Haar habilitatie werd in 1919 goedgekeurd. Daarna verkreeg zij de titel Privatdozent."
[Wikipedia]

En om te beginnen, om zover te komen moest ze eerst wiskunde (kunnen) studeren. Ook al geen vanzelfsprekendheid voor een vrouw. Niet toevallig was haar vader hoogleraar aan de universiteit waar ze ging studeren.

Dit was bovendien niet zomaar een wetenschapper maar iemand van het kaliber Einstein.

Denk vooral niet dat dat helemaal verleden tijd is link
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Dit onderschrijf ik. Heb ik ook allemaal geschreven, dat vrouwen onderdrukt zijn geweest. Sociaal-maatschappelijke factoren spelen een rol in de kansen die je krijgt. We leven momenteel echter in de meest kansenbiedende samenleving ooit voor vrouwen, waarbij er zelfs quota's zijn in de wetenschap en vrouwen bij gelijke geschiktheid de voorkeur krijgen boven mannen.

Ook als je controleert voor sociaal-maatschappelijke factoren, dan nog zouden mannen in bijna ieder vakgebied excelleren, ook als het gaat om baanbrekende uitvindingen. Dat heeft met biologische factoren te maken, onder meer een gemiddeld hoger iq danwel aan beide zijden van de binominale verdeling meer mannen, en een hoger testosterongehalte dat leidt tot meer competitiviteitsdrang en risico's nemen. Creativiteit laat ik even in het midden, maar de meeste studies geven aan dat mannen daar hoger op scoren.
Gebruikersavatar
Skycenter
Artikelen: 0
Berichten: 338
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 11:58

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Het ging over competitiedrang. Niet over wie het snelste is.
De vergelijking van competitiedrang wordt gemaakt tussen vrouwen en mannen, niet tussen vrouwen onderling. Het is bekend, wetenschappelijk bewezen, dat testosteron meer agressie veroorzaakt en meer competiedrang, maar ook gemiddeld gezien leidt tot meer risico durven nemen. Om op bepaalde vakgebieden te excelleren is risico nemen nodig. Vrouwen hebben dat minder van nature, en dus zullen verhoudingsgewijs, alleen al daardoor, bij gelijke overige factoren, meer mannen in vakgebieden excelleren. Al helemaal als je het gemiddeld hogere iq neemt én hogere testosterongehalte.

Dit correspondeert ook gewoon met wat we zien als men gewoon om zich heen kijkt en naar de realiteit kijkt: verreweg de meeste bedrijven worden door mannen geleid, verreweg de meeste uitvindingen komen van mannen, en noem maar op. De beste koks zijn mannen, de beste kappers, de beste mode ontwerpers, eigenlijk in bijna ieder vakgebied.

Het is ook allemaal zo logisch als wat, maar mensen raken op een gegeven moment geïndoctrineerd door de heersende ideologieën, en feiten worden dan zomaar van tafel geveegd danwel gewoon genegeerd, om een revisionistische visie erop na te houden die niet strookt met de werkelijkheid. Men moet gewoon naar de feiten kijken.

Er zijn overigens andere vlakken waar vrouwen wél op excelleren ten aanzien van mannen.

Allemaal inzichtelijk in serieuze wetenschappelijke onderzoeken, en dus niet in Crimewatch of main stream media, waarbij de boel vervormd wordt zodat het goed op de onderbuik van het publiek valt.

Het gaat in de wetenschap maar om één vraag: wat is waar? En niet: wat vind ik fijn om te horen?
[/quote]

Excelleert een man niet meestal samen met een/de vrouw !?
Fysiek, mentaal en sociaal.
Tolerance and Respect
Gebruikersavatar
R_Bena
Beheer
Artikelen: 0
Berichten: 2.267
Lid geworden op: wo 05 jul 2023, 10:23

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Excelleert een man niet meestal samen met een/de vrouw !?
Fysiek, mentaal en sociaal.
Ja, dat is de spirituele visie, of als je verliefd bent ga je zo denken. Maar hier wordt een vergelijking gemaakt. Die vergelijking maakt het feminisme namelijk zelf (tussen man en vrouw), maar bagatelliseert, of - in z'n extremere vorm - ontkent de biologische verschillen, en hoe die verschillen in de praktijk tot uiting komen. Alles is het gevolg van sociaal-maatschappelijke rolverdeling. Daarin is de basispremisse al verkeerd, strookt gewoon niet met de feiten en vele onderzoeken. De premisse die de waarheid recht doet is: sociaal-maatschappelijke factoren, en de kansen die je krijgt, spelen een zeer grote rol, maar óók biologische verschillen. Die twee variabelen in overweging nemen, de combinatie ervan, leidt tot een realistischer, eerlijker beeld, en strookt ook met een aanzienlijk aantal wetenschappelijke studies.

Ook de impliciete denkbeelden of expliciet uitgedragen beweringen dat mannen zogenaamd kwaadaardiger zouden zijn dan vrouwen, kloppen niet. Ze corresponderen niet met het overweldigende aantal onderzoeken die op het tegendeel wijzen. Het is een vertroebelde, onrealistische kijk op zaken, geeft geen gedegen, compleet en op feiten berustend beeld van de werkelijkheid, en leidt tot confirmation bias.

De studies wijzen ook en masse op verschillen in prestaties. Ook wat betreft probleemoplossend vermogen (een andere belangrijke factor in cognitieve kwaliteiten):

https://www.trouw.nl/nieuws/onderzoek-w ... r-in-alles
Nederlandse mannen zijn beter in rekenen en taal en hebben meer probleemoplossend vermogen dan vrouwen. Deze opmerkelijke conclusie blijkt uit onderzoek van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs en het Researchcentrum Onderwijs en Arbeidsmarkt in opdracht van de ministeries van onderwijs, cultuur en wetenschap, sociale zaken en economische zaken.
Dat het mainstream narratief niet gedegen en compleet is, is gewoon omdat de kijk op zaken verstoord wordt door de zoveelste ideologische bril. Ideologieën staan haaks op wetenschap en waarheid. Je moet het vet en vlees van de botten snijden (diverse menselijke verzinsels en vervormingen), en dan kom je in de buurt van zuivere waarheden (maar nooit precies erop).

Het feminisme is een onware ideologie. De feiten en studies debunken het. Net zoals overigens iedere andere door de mens gecreëerde ideologie of religie (komt allebei op hetzelfde neer, maar bij de één komt er iets meer fantasie aan te pas). Een ideologie kán niet waar zijn.

Als je net als jij het feminisme verdedigt, dan is dat een 'politiek' standpunt (in de meest brede zin van het woord). Dat is allemaal prima, maar hier behoort het afgezet te worden tegen de vraag: wat is ervan waar, en wat klopt er niet? We kunnen allemaal op Geenstijl zitten, of op Joop, of op het Linda forum, en daar 'politieke' standpunten innemen. Het is mij om het even welk politiek standpunt iemand aandraagt - je lijkt me ook een prima kerel - ik ben hier enkel geïnteresseerd in: wat is ervan waar?

ads

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Gebruikersavatar
Xilvo
Artikelen: 0
Berichten: 11.884
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 19:10 https://www.trouw.nl/nieuws/onderzoek-w ... r-in-alles
Nederlandse mannen zijn beter in rekenen en taal en hebben meer probleemoplossend vermogen dan vrouwen. Deze opmerkelijke conclusie blijkt uit onderzoek van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs en het Researchcentrum Onderwijs en Arbeidsmarkt in opdracht van de ministeries van onderwijs, cultuur en wetenschap, sociale zaken en economische zaken.
Dat het mainstream narratief niet gedegen en compleet is, is gewoon omdat de kijk op zaken verstoord wordt door de zoveelste ideologische bril.
Vreemd om (alweer) af te geven op mainstream media net na een bericht uit mainstream media geciteerd te hebben om jou verhaal te ondersteunen.
R_Bena schreef: ma 05 mei 2025, 19:10 Het feminisme is een onware ideologie.
Er is niet één feminisme. Er zijn talloze verschillende ideeën en stromingen. Sommige met heel rechtvaardige eisen.
Dus dat het een onware ideologie zou zijn, is onzin.

Ik vraag me overigens af hoe verstandig het is zo'n vrouwonvriendelijke ideologie uit te dragen, als beheerder van dit forum.
Hoeveel potentiële nieuwe gebruikers zou je al afgeschrikt hebben?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!