Excelleert een man niet meestal samen met een/de vrouw !?
Fysiek, mentaal en sociaal.
Ja, dat is de spirituele visie, of als je verliefd bent ga je zo denken. Maar hier wordt een vergelijking gemaakt. Die vergelijking maakt het feminisme namelijk zelf (tussen man en vrouw), maar bagatelliseert, of - in z'n extremere vorm - ontkent de biologische verschillen, en hoe die verschillen in de praktijk tot uiting komen. Alles is het gevolg van sociaal-maatschappelijke rolverdeling. Daarin is de basispremisse al verkeerd, strookt gewoon niet met de feiten en vele onderzoeken. De premisse die de waarheid recht doet is: sociaal-maatschappelijke factoren, en de kansen die je krijgt, spelen een zeer grote rol, maar óók biologische verschillen. Die twee variabelen in overweging nemen, de combinatie ervan, leidt tot een realistischer, eerlijker beeld, en strookt ook met een aanzienlijk aantal wetenschappelijke studies.
Ook de impliciete denkbeelden of expliciet uitgedragen beweringen dat mannen zogenaamd kwaadaardiger zouden zijn dan vrouwen, kloppen niet. Ze corresponderen niet met het overweldigende aantal onderzoeken die op het tegendeel wijzen. Het is een vertroebelde, onrealistische kijk op zaken, geeft geen gedegen, compleet en op feiten berustend beeld van de werkelijkheid, en leidt tot confirmation bias.
De studies wijzen ook en masse op verschillen in prestaties. Ook wat betreft probleemoplossend vermogen (een andere belangrijke factor in cognitieve kwaliteiten):
https://www.trouw.nl/nieuws/onderzoek-w ... r-in-alles
Nederlandse mannen zijn beter in rekenen en taal en hebben meer probleemoplossend vermogen dan vrouwen. Deze opmerkelijke conclusie blijkt uit onderzoek van het Expertisecentrum Beroepsonderwijs en het Researchcentrum Onderwijs en Arbeidsmarkt in opdracht van de ministeries van onderwijs, cultuur en wetenschap, sociale zaken en economische zaken.
Dat het mainstream narratief niet gedegen en compleet is, is gewoon omdat de kijk op zaken verstoord wordt door de zoveelste ideologische bril. Ideologieën staan haaks op wetenschap en waarheid. Je moet het vet en vlees van de botten snijden (diverse menselijke verzinsels en vervormingen), en dan kom je in de buurt van zuivere waarheden (maar nooit precies erop).
Het feminisme is een onware ideologie. De feiten en studies debunken het. Net zoals overigens iedere andere door de mens gecreëerde ideologie of religie (komt allebei op hetzelfde neer, maar bij de één komt er iets meer fantasie aan te pas). Een ideologie kán niet waar zijn.
Als je net als jij het feminisme verdedigt, dan is dat een 'politiek' standpunt (in de meest brede zin van het woord). Dat is allemaal prima, maar hier behoort het afgezet te worden tegen de vraag: wat is ervan waar, en wat klopt er niet? We kunnen allemaal op Geenstijl zitten, of op Joop, of op het Linda forum, en daar 'politieke' standpunten innemen. Het is mij om het even welk politiek standpunt iemand aandraagt - je lijkt me ook een prima kerel - ik ben hier enkel geïnteresseerd in: wat is ervan waar?