Moderator: Rhiannon
Behalve als het jouw standpunt is, blijkbaar. Je negeert voor de zoveelste keer wat ik schreef. Geef eindelijk eens behoorlijk antwoord op wat ik schrijf!R_Bena schreef: ↑di 06 mei 2025, 10:32Ideogieën zijn standpunten en staan per definitie haaks op waarheid en wetenschap. Je hebt de neiging om over randzaken te gaan lopen keuvelen.
Nee, ik wil niet dat feminisme kritiekloos wordt aanvaard. Ik claim niets van dat al. Ik claim zelfs niet dat vrouwen even intelligent zijn als mannen. Lees het topic maar terug en wijs aan waar ik dat doe.R_Bena schreef: ↑di 06 mei 2025, 10:32 Jij wilt dat het feminisme, een ideologische stroming, zomaar kritiekloos een pass krijgt hier. Maar het wordt gewoon ontgraat, gefileerd, en getoetst aan de werkelijkheid. En dan blijkt er weinig van over te blijven. In elk geval blijkt jouw claim over intelligentie vals te zijn. Voldoende reden om de rest van je claims ook in vraag te stellen, al is het maar door jouzelf. Mogelijk zit je al jaren nodeloos in onzin te geloven. Zonde.
Te idioot voor woorden. Waar schrijf ik dat? Nergens, laat anders maar zien. Jij hanteert een buitengewoon verwerpelijke manier van discussiëren, en dan zeg ik het nog heel netjes. Je legt me voortdurend woorden in de mond, dicht me voortdurend ideeën toe die ik niet heb geuit.R_Bena schreef: ↑di 06 mei 2025, 10:32 Jij wilt je blijkbaar laten leiden door een ideologie of ideologieën, ik niet. Ik kijk liever naar de feiten. Corresponderen claims niet met de feiten? Dan merk ik ze aan als onwaar, maakt niet uit waar het vandaan komt. Maar jij lijkt met het feminisme getrouwd te zijn.
Daar hebben we al lang een discussie over gehad. Gaat er uiteindelijk om: ideologieën zijn pseudotheorietjes. Ze dienen politieke doeleinden, vertegenwoordigen het belang van een specifieke groep. En staan derhalve haaks op wetenschap, dat een totaal ander uitgangspunt heeft, namelijk het onderzoeken van waarheden, gespeend van een specifiek groepsbelang.Je negeert voor de zoveelste keer wat ik schreef.
Een onzinnige uitspraak die ik nergens beweerd heb. Je moet goed lezen, of stoppen met sluwe retorische trucjes te gebruiken waarbij je de boel net verdraait. Er zijn veel vrouwelijke topwetenschappers, maar de kans dat een vrouw de relativiteitstheorie ontdekte was waarschijnlijk laag. Net zoals er bijvoorbeeld maar één vrouw in de top 100 schakers allertijden zit.Mijn claim is dat je niet afdoende onderbouwt dat vrouwen minder geschikt zouden zijn voor topwetenschap.
Je beweert dat het de schuld is van 'het old boys network' dat vrouwen worden tegengewerkt in de wetenschap, terwijl er nota bene quota's bestaan om bij gelijke geschiktheid vrouwen de voorkeur te geven. Als tegenwerping van de studie waarin stond dat er gemiddeld 4 iq punten verschil is gevonden, kom je met een studie die als tegenargument bedoeld was, maar nota bene bevestigt dat er intelligentieverschillen zijn gevonden.Waar schrijf ik dat?
Wie de bal kaatst en als een krijsvogel overdreven drama schopt, terwijl ie ook nog eens op meerdere vlakken gewoon fout zit, kan 'm terugverwachten. Desalniettemin: allemaal inhoudelijk gestaafd, in tegenstelling tot jouw geleuter de hele tijd.Jij hanteert een buitengewoon verwerpelijke manier van discussiëren
Nee, ideologieën zijn geen pseudotheorietjes. Nonsense.R_Bena schreef: ↑di 06 mei 2025, 11:45Daar hebben we al lang een discussie over gehad. Gaat er uiteindelijk om: ideologieën zijn pseudotheorietjes. Ze dienen politieke doeleinden, vertegenwoordigen het belang van een specifieke groep. En staan derhalve haaks op wetenschap, dat een totaal ander uitgangspunt heeft, namelijk het onderzoeken van waarheden, gespeend van een specifiek groepsbelang.Je negeert voor de zoveelste keer wat ik schreef.
Buitengewoon onbeschofte reactie. Een beheerder van een forum onwaardig.R_Bena schreef: ↑di 06 mei 2025, 11:45Wie de bal kaatst en als een krijsvogel overdreven drama schopt, terwijl ie ook nog eens op meerdere vlakken gewoon fout zit, kan 'm terugverwachten. Desalniettemin: allemaal inhoudelijk gestaafd, in tegenstelling tot jouw geleuter de hele tijd.Jij hanteert een buitengewoon verwerpelijke manier van discussiëren
Dit had ik blijkbaar gemist.Nee, ideologieën zijn geen pseudotheorietjes
Dit is te weinig geoperationaliseerd. Kom met iets concreets, 'iets lichamelijks' zegt helemaal niets.Feminisme is inderdaad iets institutioneel; maar het is ook iets lichamelijk.
De pil, abortus, geweld, de werkvloer, respect, erotiek, relaties, taalgebruik, enz.
Het ene wat meer als het andere te lijken.
Ik ben hier al op ingegaan en heb tegenbronnen gegeven. Wat is het percentage bij mannen?Skycenter schreef: ↑di 06 mei 2025, 21:29Vb:
https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20241125-3
Anderen zijn ons voorgegaan. Er is een verband.