Puzzel Puzzels
markos
Artikelen: 0

Re: [boinc] wetenschapsforum goes boinc

Vandaag door de 15 miljoen punten grens geen gegaan, het gaat erg goed op mijn AMD PCtje.

ads

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

markos

Het World Community Grid site is down en buiten werking, er staan nog 50 WU's die niet geupload worden en dat is al langer dan een week, Rosetta doet het wel gewoon.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

markos

Vandaag is WCG weer online een heeft alle achterstallige WU's upgeload en weer nieuwe WU's downgeload.
Maar Rosetta is nu weer uitgerekend en gestopt met WU's, achja zo blijft mijn computer bezig :)
markos

Ik heb vorige week een nieuwe computer gekocht, een AMD 8700G en die computer is echt een heel stuk sneller, i.p.v. 3.5 Ghz draait die nieuwe op 5.1 Ghz en heeft een nieuwe architectuur Zen 4, i.p.v 3.
Ook is de video chip 780M een stuk sneller waardoor ik nu eindelijk m'n spelen op 1080p kan spelen, maar dat is bijzaak.
Het is echt ongelovelijk hoe snel die 8 cores zijn, in Boinc worden WU's geschat op 1D,12H, maar nu doet ie het in 3 uur :P .
Ook gebruikt ie net wat mider stroom en blijft de CPU rond de 75 graden qua temperatuur.
Al met al een goede updgade :D
R_Bena
Beheer

Gefeliciteerd! Een heel stuk sneller dan welke computer?
markos

Mijn vorige computer was ook een AMD, maar dan een 5700G en die liep op 3.5 Ghz met een Zen3 architectuur, bedankt voor de felecitatie.
markos

Re: [boin] Sciencetalk forum goes boinc

Ik heb de laatste tijd vastloop probleempjes, het is een hardnekkig probleem, ik heb nu de nieuwste versie van Ubuntu geinstalleerd en m'n bios geflashed naar de nieuwste versie en meteen maar die chineese voeding vervangen voor een 700 Watt versie maar de problememen blijven, ik lees net dat het waarschijnlijk een Ubuntu bug is, dus wacht ik maar geduldig op updates, misschien dat het probleem in Ubuntu 25.10 opgelost is :(
R_Bena
Beheer

Wat voor vastloop problemen heb je precies?
markos

Het systeem wil niks meer uitvoeren en de cursor pijltje wordt een vierkantje, eerst zag je dat een voor een programma's stopte totdat de computer eidigde in een zwart text scherm met een kipperende cursor, maar het gaat nu wel beter als eerst alleen na een tijdje bevriest de desktop en moet ik het systeem herstarten.
Ook heb ik gezien dat ik niet twee dezelfde RAM modules heb, eentje is naamloos volgens het systeem.
R_Bena
Beheer

Wellicht op Ubuntu forum vragen hoe dit opgelost kan worden. Maar waarschijnlijk ben je daar al geweest. Misschien toch terugdraaien naar oudere versie totdat de bug in de nieuwe is opgelost.
markos

Toch lijkt het beter te gaan met Ubuntu 25.04, ik denk dat het iets te maken heeft dat er een NPU in de processor zit, en dat Ubuntu daar niet voor geprogrammeerd is.
Ik heb nu ook maar even het pakket ubuntu-restricted-extras geinstalleerd, kijken hoe het nu gaat.
markos

Het was toch de NPU die in Ubuntu 24.04 en 24.10 geen drivers had, in Ubuntu 25.04 zit wel ondersteuning voor de NPU in de kernel 6.14.
Dus ik draai nu al een aantal dagen vastloopvrij :D
R_Bena
Beheer

Mooi Markos!
markos

Zeker, ik ben nu klaar voor Boinc WU's, dat wordt een warm reken zomertje.

ads

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

markos

Nu alweer voorbij de 7 miljoen punten bij world community met meer dan 13.000 daggemiddelde punten, hij gaat lekker :)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!