ja maar ik moet even zwaar denken hoe ik dat het beste op ga lossen....
want ik had nu iets gemaakt, dat hij die procenten lengtes om de x tijd opnieuw bepaald...
en dat ging best goed, zolang ik hem maar via 0,0,0 stuurt.... stuur ik heb van -30 naar 30 gaat het fout....
maar dat komt omdat als hij op -30 staat, en je stuurt hem naar 30 moet de draadjes (sommige) eerst korter worden, en zodra hij over de 0 gaat weer langer....
dus dat gaat niet werken.... maar ik denk al dat ik iets moet maken... stel hij staat op -30 en ik wil hem naar 30 hebben, dat ik dan niet in 1 keer de lengte uit reken van -30 naar 30... maar dat ik eerst naar -20 ga, dan naar -10 dan naar 0, dan naar 10 enz enz...
want nu heb ik ook een beetje.... zodra hij gaat bewegen , weet ik eigenlijk niet meer waar die is... ehh hoe zeg ik dat....
ik heb zeg maar in het begin, de 8 hoekpunten op geslagen in een array, dmv eigenlijk het hart van het object, in het hart van het frame...
dan kan dmv de stelling van pythagoras de lengte van de touwtjes uit rekenen....
dan geef ik een command Z naar 30.... dan gaat hij dmv een matrix, de 8 hoekpunten 30 omhoog schuiven...
dan reken die nieuwe lengtes uit....
ik weet de actuele lengtes, en ik weet wat ze moeten worden als hij naar 30 moet...
maar op het moment hij begint te bewegen... weet ik alleen de lengtes van de touwtjes...en terug rekenen vanuit de lengte van de touwjes terug naar de hoekpunten weet ik eigenlijk niet of het kan.... en ik weet ook even niet of ik daar iets aan heb...
kortom ik zit een beetje vast....
Puzzels