ik neem aan dat je dan aanneemt dat alle straling geabsorbeerd wordt? ik zou alleen niet weten hoe je dat moet uitrekenen. maar het is natuurlijk ook niet eerlijk om die afremkracht te gebruiken als verklaring voor mismatch tussen lege en geladen accu. immers dan moet je met dezelfde intensiteit vanaf de andere kant ook instralen en het verschil tussen die 2 nemen. als de snelheid 0 is is dat verschil ook 0. dat verschil zal niet 0 zijn als het voorwerp snel beweegt vanwege dopplereffect met rood en blauw shift als gevolg. je zou dat dan moeten uitrekenen voor de lage snelheden waarmee de batterij versnelt wordt. maar of dat iets doet bij de 1e-10 m/s die overblijft waar we het hier over hebben is de vraagwnvl1 schreef: ↑ma 09 jun 2025, 13:28 Om te oefenen...
Een massa van 1kg beweegt over een wrijvingsloze vloer met een snelheid van 10m/s. De massa heeft een bovenoppervlak van 1m². De vloer wordt loodrecht bestraald met een intensiteit van 1W/m². Hoe lang duurt het eer de snelheid is teruggevallen tot 1m/s?
ik snap even niet de link tussen mijn reactie en jouw conclusie dat zijn vraagstuk mij niet interesseert.Professor Puntje schreef: ↑ma 09 jun 2025, 17:49 Die reactie was te verwachten, mij interesseert wnvl1's vraagstuk wel.
als de batterij gewoon stil staat en ik ga hem opladen met een energie E, ben je het er dan wel mee eens dat de massa zoals je die met een balans bepaalt toeneemt met delta_m=E/c² ?