Juist omdat het een gedachte-experiment is mag de situatie geïdealiseerd voorgesteld worden. Idealiseren is iets anders dan zoveel verwaarlozingen toepassen dat alle interessante details uit het vraagstuk verdwijnen en er formules kunnen worden gebruikt (of eigenlijk misbruikt) die voor de gestelde opgave niet eens gelden. In de gestelde opgave is er geen re-emissie zoals ook duidelijk door wnvl1 die de opgave bedacht heeft, is bevestigd.
Ik zal vandaag als dat lukt mijn afleiding voortzetten tot een met het punt waarop de tijd t2 - t1 berekend kan worden. Dan hebben we iets om te vergelijken met de hier door anderen berekende resultaten.
Verder blijkt de allergie voor wiskunde bij sommigen hier (niet bij allen) duidelijk zodra mijn wiskundige bewijzen botsen met hun eigen vooroordelen of denkfouten. Dat worden de resultaten van mijn bewijzen simpelweg genegeerd, als men zich al in die bewijzen wenst te verdiepen. Ik gebruik in mijn bewijzen zelden of nooit wiskunde die boven het VWO niveau uitsteekt, dus dat zou ook het probleem niet moeten zijn.
Puzzels