Alhoewel ik mij onderstaande punten afvraag.
1. Is het om het selecte groepje van deskundigen door kruisbestuiving en kennis - overdracht ....... nog deskundiger te maken ?
2. Of is het om zoveel mogelijk "minder deskundigen en "ondeskundigen" een antwoord te bieden door deskundigen of door een
wisselwerking tussen leden allerlei.
3. Of is het om zoveel mogelijk leden te hebben (wat mooi zou zijn denk ik) en zoveel mogelijk bezoekers ?
4. Werkt het hoog tot zeer hoog niveau van de deskundigen (hun antwoord) mee of tegen de groei van ST ?
Is het "aantrekkend" of "afstotend" ?
Ben benieuwd ........men zou een Poll moeten kunnen organiseren.
Het doel is om Sciencetalk rendabel te maken. Er moet geld mee verdiend worden. Tot nu toe is het echter een hobbyprojectje geworden dat geld slurpt - klassieke zelfoverschatting van ondernemers. Je hebt eenmalig geluk gehad met een bedrijfje of site omdat je toevallig een keer op het juiste moment iets ondernam en het tij mee had, en vervolgens dicht je jezelf intrinsieke capaciteiten toe en denk je hetzelfde kunstje te kunnen herhalen met een tweede site of tweede bedrijf, wat uiteraard in de meeste gevallen mislukt, omdat geluk nu eenmaal statistisch gezien zeer sporadisch wordt toebedeeld, en het weinig te maken had met intrinsieke kwaliteiten. Of je staat als ondernemer nog jaren op podia te spreken als veredelde goeroe om aan de mensen uit te leggen hoe het allemaal moet, terwijl het eerste bedrijf allang naar de gallemiezen is.
Als er één groep is die je niet al te serieus moet nemen dan zijn het wel ondernemers. Ik weet ervan, ik ben deels ondernemer, dus naar mij moet je ook niet luisteren.
Daarnaast zijn er nog wat andere ideëlere doelstellingen, zoals kennis en wetenschap aantrekkelijker maken voor een grotere groep, een morbide obsessie voor waarheid (die niet per se strikt via de wetenschap gevonden hoeft te worden, het kan ook via het leven zelf), en intellectuele vrijheid en vrijheid van meningsuiting belangrijk vinden. En nog wat andere dingetjes, zoals dat ik de esthetische kant van sites kan waarderen en daar graag tijd in investeer.
Voorlopig vermaken we ons hier wel een beetje - het houdt ons van de straat.
Mijn respect.
Heel mooi en openhartige post, dank U.
By the way,
1. Hoeveel bezoekers zijn en nu nog per maand ?
2. Verwerven jullie inkomsten a rato van het aantal bytes dat er door bezoekers geconsumeerd wordt ?
Mijn respect.
Heel mooi en openhartige post, dank U.
By the way,
1. Hoeveel bezoekers zijn en nu nog per maand ?
20k deze maand maar in de zomer is het volgens mij iets rustiger. Sinds ai overviews bovenaan de zoekresultaten van google zijn overigens vele informatieve sites enorme bezoekersaantallen verloren.
2. Verwerven jullie inkomsten a rato van het aantal bytes dat er door bezoekers geconsumeerd wordt ?
Ik weet niet wat je hier precies mee bedoelt. Er zijn verschillende verdienmodellen voor sites, zoals verdienen aan advertenties. Op sciencetalk zijn dat cursussen, boeken, eventuele donaties en bedrijven die advertorials willen plaatsen. Het forum levert niets op, is gewoon hobbyisme.
U hoeft mijn topic niet tijdelijk te sluiten hoor, noch mij tijdelijk te schorsen.
Hierbij het verzoek om mijn account per direct te annuleren, en mij (uiteraard) niets meer van ST te mailen.
p.s.Ik waardeerde / respecteerde U langzamerhand meer en meer, maar dat is mij niet voldoende om mijn account te willen behouden.
Ik wens U verder een behouden vaart met ST.
Deskundigen zijn er om gebruik van ta maken, zeker als men 74 jaar is, en niet omgekeerd.
Start maar wat topics, want je bent maar een simpel "slapend" lid
Deskundigen zijn er om gebruik van ta maken, zeker als men 74 jaar is, en niet omgekeerd.
Start maar wat topics, want je bent maar een simpel "slapend" lid
Ik denk niet dat iemand dat zo heeft gezegd. Maar als je dingen schrijft die niet kloppen, vind ik dat andere forumleden je daar best op mogen wijzen. Je hoeft dat niet persoonlijk op te vatten.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering