@Bena,
Helemaal verkeerd ingeschat van U hoor.
Het tegendeel is waar ........ U zou dat moeten / mogen inzien gezien mijn suggesties op mijn topic in verband met het doel van ST.
Bedankt !!!
Nou, niets menselijks zou je vreemd zijn. Er zijn er een hoop die dat graag zouden zien. Niet eens onterecht overigens, gezien hun beef uit het verleden.Helemaal verkeerd ingeschat van U hoor.
Als gevolg van de opkomt van eerst politieke correctheid en tegenwoordig Woke is het steeds moeilijker geworden om zaken nog bij hun naam te noemen. Er staan wanneer je dat doet onmiddellijk lieden op om je op de vingers te tikken wegens vermeende belediging of discriminatie. Wat men niet begrijpt is dat alle inzicht en theorievorming (die voorbijgaat aan een vaag besef dat alles een is) berust op het maken van een zinvol onderscheid tussen zaken. En dat geldt ook voor de (al dan niet typische) gedragingen van mensen. Ook wie anderen op hun vingers tikt maakt onderscheid en discrimineert in die zin. Dat doen zelfs de aanhangers en meelopers van politiek correctheid en Woke. Je ontkomt eenvoudigweg niet aan het maken van onderscheid. Discriminatie is dan ook alleen afkeurenswaardig wanneer dat gebeurt op oneigenlijke gronden. Door overal discriminatie te zien bereiken de Social Justice Warriors en hun meelopers precies tegendeel van wat ze willen, want als mensen voortdurend en voor het minste of geringste op de vingers worden getikt wegens hun vermeende discriminatoire gedrag of instelling dan zullen ze zich uiteindelijk ook om de kwalijke vormen van discriminatie niet druk meer maken. Je ziet dan ook als reactie dat over de hele wereld autoritaire partijen en bewegingen in opkomst zijn.Regor schreef: ↑do 31 jul 2025, 19:40 @PP,
Ik volg uw redenering ...... maar laak het feit dat U hoe dan ook mensen " Trollen" durft te noemen, en er dan nog een topic over maakt ook.
Ik vraag mij trouwens af door welke kwalificatie van leden het forum de grootste overlevingskans heeft.
1. Ik denk dat uw tekst bij uw topic door het beheer zou mogen / moeten "gecut" worden, gezien uw vernederende verwijzing naar mensen.
2. Ik had zulk een post meer verwacht in mijn topic "Het doel van ST"
Foute of verkeerde theorieën zijn op zich het probleem niet. Wetenschap werkt met trial-and-error en daar horen ook foute of verkeerde theorieën bij. Ook top-wetenschappers maken fouten of lanceren theorieën die bij nader onderzoek niet blijken te kloppen. Allemaal geen probleem.R_Bena schreef: ↑do 31 jul 2025, 18:45 Daarom is er ook 'Theorie ontwikkeling'. Het is de Idols van Sciencetalk.
Verkeerde theorieën worden hier doorgaans gedebunked. Dat maakt ook deel uit van het wetenschappelijke discours, en bezoekers kunnen zo zien wat waar en niet waar is.
Daarnaast kan discussie over verkeerde theorieën leiden tot inspiratie voor theorieën of stellingen die wel valide zijn.
"Foute theorieën zijn niet per se verkeerd" - Me
Is wel een interessant punt, daar heb ik nog onvoldoende over nagedacht. Dat zou mee kunnen spelen.R_Bena schreef: ↑za 02 aug 2025, 11:33 PP heeft een sterk realistische visie op zaken. In wat ie zegt hierboven zit wel wat in. Toch denk ik dat er andere onderliggende redenen zijn voor de opkomst van autoritaire partijen, met name in het westen. Imo heeft het vooral te maken met de sterke stijging van het aantal vrijgezelle en seksloze mannen, die allemaal in een soort online trollen aan het veranderen zijn om hun frustraties te botvieren op voornamelijk social media. 72% vrijgezelle mannen in de VS volgens de laatste cijfers is teveel van het goede, dan radicaliseert een samenleving vroeg of laat, dan zit je dicht tegen 'Bastille-achtige' toestanden aan. Je ziet het in het verschil in stemgedrag tussen mannen en vrouwen. Immigratie speelt ook een rol maar imo een minder grote rol dan in de media geportretteerd wordt. Er worden niet feitelijk banen afgepakt door immigranten, dus economisch heeft men daar geen echte last van.
Maar goed, is een ander onderwerp.