Dit is het allerlaatst wat ik erover wil zeggen:
Mods en beheerders hebben het recht om topics te sluiten of te verplaatsen, of zaken aan te passen als ze dat nodig achten. In dit geval waren er andere topics met dezelfde naam als de initiële titel van deze topic, namelijk 'Dromen'. Bijvoorbeeld deze topic met precies dezelfde naam:
topic/dromen-1?sid=bf41bef453bb2020fad958512ebf8e1e
Dezelfde titels kunnen soms conflicteren met SEO regels. Duplicaten in titels kunnen SEO negatief beïnvloeden, wat uiteindelijk minder verkeer oplevert. Daarom is uit praktische overwegingen besloten de topictitel te verduidelijken/specificeren. Niet meer niet minder. Veel forums doen dit; het is niet uitzonderlijk of per definitie onprofessioneel.
Als wij hier simpele taken niet kunnen uitvoeren omdat Hans denkt dat ie een juridisch expert is en er van alles bijhaalt om z'n gelijk te krijgen, dan is het einde zoek. Mods en beheerders zijn er niet op uit om bezoekers te frustrereren, maar om zaken voor iedereen
soepel te laten verlopen en activiteit te behouden danwel te stimuleren.
Ten behoeve van de functionaliteit van het forum worden er diverse zaken uitgevoerd, ten dienste van bezoekers in het algemeen, van jullie dus. Daar zijn we achter de schermen 7 dagen per week mee bezig. Het forum levert niets op, het is puur tijd die constant erin moet worden gestoken zodat iedereen die hier komt een plek heeft om over wetenschap te praten en de onderwerpen die men leuk vindt - vrij van externe commerciële uitingen en invloed van andere partijen.
Als ik hier drie uur moet gaan uitleggen waarom drie woordjes aan een topic zijn toegevoegd om de topictitel te specificeren en deze niet met een andere topic met dezelfde titel te laten conflicteren, en er ook nog eens valselijk gewapperd en semi-gedreigd wordt met juridische wetgeving, dan is de lol er gauw vanaf. Ik ben niet verplicht om tijd en moeite te steken in dit forum en vervolgens drie uur lang **** over me heen te krijgen, van ook nog eens een non-expert op juridisch vlak die niet geremd wordt door enig gebrek aan kennis.
Als men zich dus afvraagt: kan een topictitel van mij veranderd worden? Ja, dat kan in uitzonderlijke gevallen. Zodat er een verschil aangebracht wordt met een andere topic met dezelfde titel en ze niet met elkaar conflicteren, bijvoorbeeld in de zoekresultaten van google. Het wordt gedaan met de beste bedoelingen, zodat
jouw topic bijvoorbeeld beter gevonden kan worden als men gebruikmaakt van de zoekfunctie op dit forum, of beter zichtbaar is op google.
Als een juridische leek dan gaat beweren dat wij dit en dat niet mogen doen, en zus en zo moeten handelen, en anders bezig zijn om als een stel criminelen de wet te overtreden, zonder enige juridische legitimiteit, maar ook zonder kennis van wat er moet gebeuren om een site functioneel te houden, ten dienste van bezoekers, terwijl sommige handelingen gewoon
nodig zijn, dan zeg ik: ga jij ff terug je hok in met je gezeur en bemoei je niet met dingen waar je geen verstand van hebt.
Ik ben niet verplicht om verantwoording af te leggen aan een juridische leek als Hans ten aanzien van zaken die moeten worden uitgevoerd om deze site functioneel te houden. Als Hans denkt zich te moeten opwerpen als het juridisch geweten van Nederland en niet blij is met het feit dat we tijd en energie steken in het functioneel houden van dit forum en deze site, zodat onder andere hij erop kan posten en met anderen in discussie kan treden over z'n favoriete onderwerpen, dan is internet ruim en groot genoeg om elders z'n heil te vinden.
Of: neem een advocaat in de hand, schiet jezelf in de voet en beperk ons in het functioneel houden van deze site, en klaag ons aan. Dat heb ik liever dan tijd en energie verspillen aan lekenpraatjes van een koppige betweter, die noch voldoende verstand heeft van juridische zaken noch verstand heeft van wat noodzakelijk is om een site draaiende te houden, en die, om z'n argumenten vals gewicht te geven, zich bedient van goedkope retorische trucjes als een argumentum ad populum c.q. meelopersredenering ('de mensen'/'anderen'), waar ik totaal niet van onder de indruk ben.
En voor de duidelijkheid, voor degenen die zouden kunnen denken dat Hans misschien wél voldoende juridische kennis heeft: Hans is verre van een juridisch expert, iets wat ie zelf ook toegeeft, maar vervolgens profileert ie zich wél zo. Dat ie geen verstand heeft van juridische kwesties blijkt alleen al uit de bewering dat de auteur juridisch bepaalt of de strekking van zijn tekst is veranderd. Bij auteursrecht en citaatrecht wordt er gekeken naar objectieve criteria zoals een wijziging van de strekking vanuit het perspectief van een gemiddeld, redelijk geïnformeerd publiek, en niet puur naar wat de oorspronkelijke auteur ervaart.
En dit is niet de enige fout. Wat ie grotendeels beweert is één grote juridische gatenkaas. Het is niet dat ik als beheerder niet wil luisteren naar de mensen op dit forum. Er wordt continu goed geluisterd naar de behoeften van bezoekers. Het is slechts dat ik niet wil luisteren naar ratelaars en zwammers die ongelijk hebben maar denken dat ze het gelijk aan hun zijde hebben, en zo ver heen zijn in hun arrogantie dat ze ook nog eens beweren dat ze a priori weten dat ze gelijk zouden krijgen van de rechter als het erop aankomt.
Hans heeft z'n waarde op het forum en op een aantal vlakken weet ie veel. Maar zodra ie zich begeeft op vlakken waar ie geen verstand van heeft gaat het volledig mis, en behoort ie eigenlijk te zwijgen om anderen niet lastig te vallen met z'n gebrek aan kennis, maar kan ie zichzelf spijtig genoeg niet tegenhouden in z'n ongeremde betwerterigheid. Louter om z'n gelijk te krijgen is ie in staat om een hele topic te laten ontsporen en ver van z'n oorspronkelijke inhoud af te laten drijven. Een vermoeiende bedoening.
En dan ook nog eens te bedenken dat ie vorige week meerde keren aan mij en aan mods gevraagd heeft om Regor definitief te bannen van het forum, wanneer het zijn belang aan gaat, met dezelfde argumenten en emotionele chantage ('bezoekers komen hier anders niet meer'). Wat ik niet heb opgevolgd omdat Hans hier niet bepaalt wie er wel en niet mag posten, en omdat er achter zijn politiek correcte praatjes over 'algemeen belang' puur eigen belang schuilt. Het is niet zuiver.
Een kameleon, die in staat is z'n zogenaamde principes bij te stellen naar gelang het 'm uitkomt. Maar dat terzijde.