Puzzel Puzzels
Regor
Artikelen: 0

Re: Wat is het doel van ST

Klopt,
Waarom niet Amazon.nl ?

Als het ST voornamelijk dient om deskundigen nog deskundiger te maken, ziet het er volgens mij op termijn niet goed uit.
Op de één of de andere wijze zou ST veel aantrekkelijke moeten / kunnen gemaakt worden voor de niet of de mindere deskundige.
Potentieel nieuwe leden meten zich af ten opzichte van de deskundigen .... met alle gevolgen vandien.
Als natuurlijk het aantal leden en bezoekers geen financieel invloed heeft op de leefbaarheid van ST blijft er een probleem.
Ik vermoed dat provinciale of nationale steun van het gepaste departement (wetenschapsbeleid ?) of ministerie soelaas kan bieden.
Moest ik beheerder zijn van ST zou ik zo snel mogelijk een onderhoud aanvragen en gesprekken opstarten.
Een ander idee is het zoeken naar sponsering of één of andere mecenas.
Het zijn maar ideeen van een amateur.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

R_Bena
Beheer

Als het ST voornamelijk dient om deskundigen nog deskundiger te maken, ziet het er volgens mij op termijn niet goed uit.
Dat zijn jouw woorden. Niemand heeft dat als doel uitgesproken.
Op de één of de andere wijze zou ST veel aantrekkelijke moeten / kunnen gemaakt worden voor de niet of de mindere deskundige.
Daar wordt ook tijd en moeite in gestoken.
Potentieel nieuwe leden meten zich af ten opzichte van de deskundigen .... met alle gevolgen vandien.
Het is een balans tussen massa en kwaliteit.

Dank voor je suggesties.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Regor

Ik schreef:
"Als het ST voornamelijk dient om deskundigen nog deskundiger te maken, ziet het er volgens mij op termijn niet goed uit."
"Als" is de voorwaardelijke zin, zoals U ook weet....
Ik insinueer dus hierbij niet dat dat zo is !
.......................
Massa is kassa !
......................
Mogelijks sponsoring van internet providers en of universiteiten.
......................
Een groep "vraagbak allerlei" maken.

Gewoon nog wat suggesties van een amateur.
Regor

@Bena,

Gezien bedrijfsbeheer (uit ervaring) mij nog meer boeit dan wetenschap en wiskunde durf ik de onderstaande vragen stellen.
Uiteraard hoeft een antwoord niet, want ze zijn quasi ongeoorloofd.
Ze zijn ingegeven vanuit de hoop dat ST niet ter ziele gaat.

1. Heeft U iets gehad aan mijn suggesties voor zover ze niet reeds lang in uw hoofd bestonden ?
2. Wat is op jaarbasis het tekort om "break even" te draaien ?
R_Bena
Beheer

1. Heeft U iets gehad aan mijn suggesties voor zover ze niet reeds lang in uw hoofd bestonden ?
Bestonden deels al in m'n hoofd maar dingen kristalliseren zich soms uit als er externe input is.
2. Wat is op jaarbasis het tekort om "break even" te draaien ?
Volgens mij zal het zo'n 12k zijn.
Regor

@Bena,

Blijkbaar wordt mijn topic "dromen " zomaar gesloten, terwijl U vraagt naar posts met inhoud........ wat ik deed...... maar werd niet opgenomen.
Bena heeft zijn zegje gedaan ..... het laatste woord is voor hem ..... and close the door please !
Tenzij het op vraag is van PP !!!
Ok, U hoeft zich niet te verantwoorden hoor, een hoog opgeleide academicus tegen een amateur, stel je voor !
R_Bena
Beheer

Zucht. Er is door moderator jkien gewoon een terechte splitsing gemaakt.

Nogmaals, moderators hoeven niet constant verantwoording af te leggen aan jou voor alles wat ze doen.

Ga er nou maar van uit dat moderators hier met de beste bedoelingen (en in hun vrije tijd) de boel functioneel proberen te houden en niet gebiast zijn ten aanzien van jou of welke andere poster dan ook.

En in dit geval wijs ik je ook op regel nummer 3:
Gebruik hoofdletters en leestekens met mate
Het is niet toegestaan een onderwerp in alleen maar hoofdletters te typen: dit wordt gezien als schreeuwen, en dat is uiteraard niet beleefd. Probeer dit dan ook te voorkomen. #
Regor

@Bena,

Ok,
Ik heb nog een postje in de feedback gepost over aanpassing topic.
En stop aub met te doen alsof mods zich moeten "verantwoorden" ..... niemand vraagt / eist dat.
Waarom dan steeds maar schrijven alsof dat wel zo is .... irriteert hoor.
Ik heb het over voorstellen door de mod aan de TP ...... zie mijn postje in feedback.
Regor

Om een aantal heel verschillende redenen stop ik met ST.

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

R_Bena
Beheer

Regor schreef: vr 29 aug 2025, 21:17 Om een aantal heel verschillende redenen stop ik met ST.
Heb je nu al een miljoen keer gezegd. En deze topic gaat over het doel van ST.

Het doel van dit forum is om over (overwegend) wetenschappelijke onderwerpen praten, niet om elke drie weken nodeloos aan iedereen te laten weten dat je vertrekt, en vervolgens weer terug te komen.

Deze topic wordt gesloten omdat je 'm om de paar weken weer omhoog kickt met zaken die helemaal niet te maken hebben met het onderwerp. Erg vermoeiend allemaal.

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!