Je kan wel een ander naampje ervoor gebruiken, maar het beeld dat jullie schetsen blijft een complottheorie. Ik probeer alleen maar aan te geven dat je met zulke speculaties niets opschiet. Veel mensen verdienen geld, dus om te gaan zeggen: "er is geld bij betrokken, dus klopt het niet" is nogal zinloos. Hetzelfde argument is op iedere geldverdienende nederlander van toepassing.
Nee, dat is het niet, want de meeste geldverdienende Nederlanders doen dat niet door het vertellen van verhalen via een massamedium als televisie.
Bottom line is, is dat een commerciële omroep alleen commerciële belangen heeft. Dat heeft gevolgen voor de inhoud van de programma's die ze laten zien.
De manier waarop RTL de heer Van Der Broeke overduidelijk aan het marketen is, is voor mij reden genoeg om aan te nemen dat ze uit commerciële overwegingen hun best doen om hem zo interessant mogelijk te maken. Dat is niet zo verwonderlijk, gezien de doelstellingen van een omroep als RTL. Dat is geen complot of samenzwering, maar gewoon hoe een commerciële omroep werkt.
De prestaties van Robbert zelf doen mij nou niet bepaald achter mijn oor krabben van verwondering. De spookbeelden zijn eenvoudig zelf te reproduceren, zonder photoshop of ingewikkelde beeldbewerkingen.
De enige reden om aan te nemen dat Robbert echt niks weet van de mensen bij wie hij een reading houdt, is omdat de programmamakers je vertellen dat hij echt van niks weet. Dat kun je geloven, als je dat wilt. Ik geloof dat niet .
In de laatste aflevering was een een dame die had haar vriendin opgegeven voor een reading omdat deze na 6 jaar nog moeite had met het overlijden van haar moeder.
Robbert kon zomaar de naam van de vriendin raden en dat het om een dode moeder ging! Wauw, dat kon helemaal niemand weten! Behalve de redactie van het programma! En die geven dat echt niet door! Ze zeggen toch dat ze niks doorgeven, dan zullen ze dat ook nooit doen. Toch?