Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
wnvl1
Artikelen: 0

Re: Gyroscopic propulsion

Probleem is dat het moeilijk is voor jangyro om iets te bewijzen. En voor de anderen om het tegendeel te bewijzen. De berekeningen zijn dusdanig dat je ze niet zomaar met pen en papier kan doen om iets te simuleren. Om mensen van het tegendeel te overtuigen op een forum kan je alleen maar verwijzen naar de algemene principes waarmee het strijdig is.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering

ads

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Regor

@Jan-Gyro,
Gezien uw nieuwe activiteit op ST vraag ik mij af hoe uw eventuele experimenten afgelopen zijn..... en als uw inzichten ondertussen veranderd zijn.
Het is geen schande hoor om eventueel toe te geven dat de vroegere inzichten niet kloppen .... heb er ervaring mee ! ;)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jan- gyro

Hoi Regor,
Bedankt dat je mijn project/ prototype (cosrowbot) hier op dit forum weer ffff uit 't stof haalt.
Regelmatig laat ik hem weer even werken en daar waar nodig perfectioneren e.d. (met o.a. de arduinocode's van de stappen motortjes), omdat ik de hoop heb om hem uiteindelijk toch te mogen demonstreren en toelichten bij ruimtevaart- en/of satelliet autoriteiten.
Ook heb ik zelfs een keer 1000 euro hierbij aangeboden, maar ook daarbij geen respons !
Ik blijf me zeker extreem bewust van mijn 'onmogelijke' vinding dat binnen een interne cyclus, en zonder externe interactie, met behulp van zonne- energie in de ruimte stuwkracht ontwikkeld kan worden.
Niet als vervangende lancering met traditionele raketstuwing, maar eenmaal in de ruimte bij baanwijzigingen bij ruimtestations,sondes en mobielere satellieten. (langere levensduur!)
Tot nu moet -met uitzondering van 'zonnezeilen'- alle reactie- stuwmateriaal met zeer veel miljeu offers altijd meegelanceerd worden.
Ik denk dat bij de afwijzingen ook veel lange temijn projecten/ investeringen in de ruimtevaartbranche hierbij een rol spelen.
Als je overigens verder googled met "gyroscopic propulsion" en "inertial propulsion" kom je toch echt genoeg betrouwbare documenten e.d tegen, welke dieper ingaan op dit fenomeen met zelfs patenten.
De slotconclusies waren echter altijd dat de werkingen hiervan (in de ruimte!) nog nooit aangetoond/ bewezen konden worden.
Ik beweer hier echt wel een goed aantoonbaare bewijs te kunnen leveren.
Dus, dank voor je reactie, ik geef wel een gil als ik bijvoorbeeld bij de ESTEC (tegen 1000 euro voor de moeite) een demonstratie + uitleg MAG geven.
Regor

@Jan- Gyro,

Ik bewonder wel uw hardnekkigheid ...... maar betreur dat U niet tot nieuwe juiste inzichten gekomen bent.
Sorry.
Regor

@Jan- Gyro,

U lijkt mij nochtans .... afgaande op de inhoud uw frequente reacties op ST in de voorbije weken wel een verstandige kerel.
Spijtig dat U de fout in uw kennis / eigenschappen / toepassingen van Gyro's niet kan duiden.
Het zou wellicht een illusie / droom minder zijn ..... maar anderzijds een grote stap vooruit zijn.
Jan- gyro

Moge Regor, U bent echt niet de enige die internal/ reactionless G.P. voor onmogelijk houdt.
UITEINDELIJK heb ik er voor gekozen om de (reproduceerbare) eigenschappen van mijn vinding op mijn site te plaatsen met hierin ook een link naar event. toepasbaarheid in de sterrenkunde, waar het -met de hoogste waarde aan actie = reactie en de Newtonse zwaartekracht/ interacties maar niet wil vlotten met 'verklarende' -oorspronkelijk hypothetische wel of niet tijdelijk of slapende- zwarte gaten, donkere materie/ energie e.d.
Ik wil mijn vinding eveneens 'opdragen' aan dhr Foster die -in 1972 reeds- onder nr US 3653269:
https://worldwide.espacenet.com/publica ... cale=en_EP# ,het elementaire princiepe heeft geoctroieerd. (overigens nog zonder deze als "gyroscopic propulsion" te benoemen)
Zouden hij en al die andere latere initiatiefnemers op dat gebied het echt allemaal fout hebben?
Nogthans hoop ik dat ik -een oudere man van 77 in zijn nadagen- toch (tegen betaling) een demonstratie met toelichting mag geven omdat ik met deze vinding eveneens een bijdrage wil leveren aan vermindering van de miljeu- lasten t.g.v. -m.i. overbodige- lanceringen van raketbrandstoffen.
ps. voor zoekers op naam hierbij "Jan T. Streefkerk", waarbij het voor mij echt geen illusie meer is.

ads

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Regor

@Jan-Gyro,

Wat is "Moge"
Sorry om U een "kerel" te noemen hoor ...... 77 jaar, maar nog de drive van een "jonge kerel".
Het probleem bij verstandige mensen die de klok weten hangen, maar niet de klepel, is dat ze soms een denkrichting inslaan waarin ze niet meer te stoppen zijn.
Dat is een zeer raar en interessant psychologisch fenomeen.
En hoe meer men probeert te bewijzen dat ze verkeerd zijn (sorry) .... hoe hardnekkiger ze worden.

Het is niet de verstandigste mannier om te (proberen) te bewijzen met een constructie in de praktijk ..... dat de theorie verkeerd is !
Verstandiger lijkt mij om de theorie terzake zeer goed te beheersen (geen sinecure!) ..... en op basis daarvan in te zien als een constructie AL DAN NIET zinvol is.

Spijtig, maar zo is het nu éénmaal.
Regor 74 Jr.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🧭 Natuurkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!