Gast schreef: ↑za 10 jan 2026, 07:34
Mijn bladzijde 12.
Neem een willekeurig natuurlijk getal "n".
Pas de drie volgende algoritmes toe:
A. Als n een veelvoud van 4 is: 3·n/4
B. Als n oneven is: (3·n + 1)/2
C. Als n ≡ 2 (mod 4): (n − 2)/4
Wie schrijft een programma dat aantoont dat het vermoeden correct is voor n tot 1000?
Wie schrijft een programma dat zoekt naar een getal n dat niet naar 1 leidt?
Je creëert hier een reeks die vergelijkbaar is met Collatz. Volgens mij moet je eerst bewijzen dat jouw aangepaste reeks ook altijd naar 0 convergeert. Anders hebben we een “wat was er eerst: kip of ei”-discussie, want jouw motieven zijn daar weer van afgeleid.
Voor zover ik begrijp bevatten jouw motieven dezelfde informatie als de originele algoritmes, met slechts wat algebraïsche manipulaties. Het lijkt erop dat er een nieuw, onbekend feit nodig is om 0 of 1 als eindpunt te garanderen. Het volgen van algoritmes die vergelijkbaar zijn met Collatz lijkt mij daarom niet de juiste aanpak.
Daarnaast heb ik een simulatie gemaakt, waar ik geen reactie op heb ontvangen. Dat is zeer teleurstellend en zegt veel over uw werkelijke karakter. Voortaan zal ik mij twee keer achter de oren krabben voordat ik nog iets deel. Een reply met een goedmakertje verandert niets aan het systematische patroon dat ik heb waargenomen.