Puzzel Puzzels
Regor
Artikelen: 0

Wat is de zin van Challenges ?

Keuze uit de niet limitatieve mogelijkheden.

1. Het heeft geen zin.
2. Om het aantal posts / reactie te laten toenemen (forum verkeer).
3. Om een competitie tussen leden te bekomen.
4. Om ego's zich te laten affirmeren.
5. Om AI werk te geven.
6. ?

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda 2026 - SATURNUS LUXE [0.216] - LIMA - Bureau agenda - 1 dag op 1 pagina - Dagoverzicht - Blauw - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Professor Puntje

Re: Wat is de zin van Challenges ?

Het leidt tot leuke en leerzame topics waarbij de deelnemers hun beste beentje voor zetten en er niet of nauwelijks ontsporingen plaats vinden. Wat wil je nog meer?

Bovendien hoeft niemand er aan mee te doen, en kan men hier naast die challenges nog steeds zijn/haar eigen topics openen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

wnvl1

6. Om kennis en ervaring uit te wisselen.
7. Om discussie en meningsvorming te stimuleren.
8. Om nieuwe inzichten te krijgen.
9. Om verveling tegen te gaan.
10. Om sociale verbondenheid te creëren.
11. Om moderatie of regels te testen 😄
12. Om gelijkgestemden te vinden.
13. Om invloed of status op te bouwen binnen de groep.
14. Om frustratie te uiten.
15. Om gewoon gehoord te worden.
16. Om tijd te doden.
17. Omdat het kan.
18. Omdat stilte ongemakkelijk is.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Regor

Effenaf prachtig !
..............................
Toch vrees / denk ik dat de challenges de boventoon" gaan krijgen ten nadele van de "gewone" topics.
Temeer gezien de challenges tot nu toe "zware stuff "zijn !
Het slechte / verkeerde aan challenges is het "competitie" element .......totaal uit den boze voor een forum !
Professor Puntje

Als de challenges de boventoon gaan vormen zou dat verkeerd zijn, maar in de huidige situatie is onze overleving als forum van veel groter belang. Zonder voldoende activiteit gaat dat niet lukken. En als het forum weg is valt er helemaal niets meer te kiezen.
wnvl1

Het meest recente topic gaat over kwantumbiologie. Ik kende daar niets van. Ik veronderstel dat dat voor veel leden het geval is. Een discussie hierover zal er dus niet inzitten, maar ik heb het eens door AI gehaald en ik heb er wel iets van geleerd.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
HansH

Het punt met die challenges is wel dat de laatste overige topics snel van het scherm verdwijnen en daardoor waarschijnlijk niet meer de aandacht krijgen. Er was een optie om veel meer laatste berichten te zien, maar ik ben al weer kwijt wat voor link dat was. zou handig zijn als dat de default zou worden.
Regor

@wnvl1,

U schreef:
"Een discussie hierover zal er dus niet inzitten, maar ik heb het eens door AI gehaald en ik heb er wel iets van geleerd."

Dat is nu het precies, als de behoorlijk moeilijke challenges enkel als gevolg hebben dat de geinteresseerden snel AI raadplegen om kennis op te doen, om er dan hun eigen draai aan te geven en te posten op ST ..... vraag ik mij af wat de meerwaarde ervan is.
Dan krijgt men uiteindelijk een debat tussen gemodifieerde AI visies!

@HansH,

Mee eens dat het uitermate handig zou zijn als men kon scrollen in een/ het bestand van "laatste topics ".... vb: 5 pagina's, de laatste 50
wnvl1

Regor schreef: di 27 jan 2026, 13:22 Mee eens dat het uitermate handig zou zijn als men kon scrollen in een/ het bestand van "laatste topics ".... vb: 5 pagina's, de laatste 50
Ja, dat is inderdaad het grootste minpunt van dit forum.
vijv

Ik vind dat de challenges te kort opeen volgen. En 72 uur is te kort om serieuze discussies te hebben volgens mij

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Professor Puntje

Inderdaad - minder frequente maar langer lopende challenges zou beter zijn.

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!