Moderator: physicalattraction
out of sync = 1km/v*(1-gamma)
en alweer geclosed zonder dat ik voldoende antwoorden heb gekregen of de zaak voldoende is toegelicht. Wat een waardeloos forum is dat zeg.HansH schreef: ↑di 17 feb 2026, 21:36 ter lering en vermaak: ik heb de vraag ook hier gesteld; https://www.physicsforums.com/threads/o ... t.1084281/
En nu luister je nog eens goed naar het filmpje vanaf t=11:00 (tot ongeveer 22 seconden later)... Hij legt precies uit wat het probleem is van jouw aanpak. Dat lijkt bij jou niet te landen. Ik snap dus wel dat dat andere forum geen zin heeft in iemand die exact verteld wordt wat er mis is, maar dat volledig negeert.
Ik moet daaruit concluderen dat je het geluk hebt gehad om nog niet veel onzin te hebben gelezen in je leven.
Wat je zegt is geen speld tussen te krijgen en ook precies zoals ik het zelf zou beredeneren.
Er wordt bedoeld lichtpuls heenzenden via een spiegel bijvoorbeeld en op dezelfde plek weer detecteren. dan heb je de 2 richtingssnelheid gemeten en is er geen discussie mogelijk over tijds verschil tissen zender en ontvanger omdat die op dezelfde plek zitten.
Je gaat meer en duidelijker moeten uitwerken wat je daar precies bedoelt.HansH schreef: ↑wo 18 feb 2026, 10:53 Maar als je dan in een richting gaat waar c van mijn part het dubbele is van heen en terug, waarom zou het dan niet logisch zijn dat je gewoon de gamma blijft gebruiken voor die richting met die specifieke waarde voor c, immers je kunt nog steeds afleiden dat de tijd van het bewegende referentieframe met die waarde voor c nog steeds trager loopt met die zelfde formule.