ps je kiest een kloksynchronisatie in 2 voorkeursrichtingen. Bij mij was dat horizontaal kappa=0 en vertikaal kappa=1HansH schreef: ↑vr 06 mar 2026, 09:08Ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben. Wat het plaatje laat zien zijn de heen en weer snelheden die ervoor zorgen dat we steeds hetzelfde meten vergeleken met de Einstein synchronisatie waarbij alle snelheden in dat tekningetje c zijn. De afleiding daarvan staat in de bij de berichten geposte bijlage.vijv schreef: ↑vr 06 mar 2026, 08:06 Je denkt nog te absoluut. Bij deze testopstelling zal je eerst een kloksynchronisatie doen.
Als we binnen het kader van Lorenztransformaties werken (SRT) dan zal deze synchronisatie ervoor zorgen dat we steeds hetzelfde meten ook al variëren heen en weersnelheden binnen het kader van reichenbach.
op basis daarvan volgen dan alle kappa's van willekeurige hoeken. in mijn opstelling gebruik ik alleen 45 graden hoeken dus heb ik alleen die uitgerekend op basis van de eis dat je geen verschil mag meten tov overal kappa=0 (= Einstein synchronisatie)
Puzzels