Puzzel Puzzels
Professor Puntje
Artikelen: 0

Re: 📰 Wetenschappers in de VS verdwijnen onder mysterieuze omstandigheden

Regor schreef: di 21 apr 2026, 14:59 Wie gelooft in UFO's hoort niet thuis op ST maar doet best vrijwilligerswerk in een kinder - dagverblijf ! 8-)
Als er wetenschappers (mysterieus) verdwijnen in de VS ...... moet / kan men denken aan de USSR of aan zelf gewenste "Brain drain".

Mens lief ! what's happening met de mensen.? ..... ze beginnen te flippen !
Typisch Regor weer! Nul argumentatie gecombineerd met een volstrekt negeren van de aangedragen links en informatie. En wat blijft er dan nog over? Precies! Redeloze kretologie. Want daar voelt meneer zich kennelijk beter in thuis.

Maar op een wetenschapsforum hoort het niet te gaan om geloven of niet geloven, maar om onderzoek, hypothesen en (uiteindelijk) theorievorming.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

HansH

Geloof je echt in UFO's dan? of meer in wild west taferelen? Die zijn in ieder geval bewezen te bestaan in de VS. En het land is veel onherbergzamer en dun bevolkt, dus lijkt me ook een stuk simpeler om ongezien van mensen af te komen in de wildernis.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Professor Puntje

@HH Kun je niet lezen?
HansH

Professor Puntje schreef: di 21 apr 2026, 17:57 @HH Kun je niet lezen?
welk stukje bedoel je? de meeste links willen je eerst abonneren voordat je het te lezen krijgt. daar heb ik geen behoefte aan.
verder zie ik een hoog interassant doenerij gehalte. filmpjes met vlekjes die gemakkelijk een spiegeling van de zon in een raam kunnen zijn of erbij gemonteerd zeggen me niet zoveel.
Regor

@PP

Gelooft U in Ufo's ?
Professor Puntje

@Regor Het onderstaande schreef ik eerder:
Maar op een wetenschapsforum hoort het niet te gaan om geloven of niet geloven, maar om onderzoek, hypothesen en (uiteindelijk) theorievorming.
Maar bij HH viel het kwartje niet. Bij jou nu wel?
HansH

Professor Puntje schreef: di 21 apr 2026, 23:12 @Regor Het onderstaande schreef ik eerder:
Maar bij HH viel het kwartje niet. Bij jou nu wel?
Blijkbaar mis ik iets in de discussie en jij houdt het bewust mysterisch. Dat is weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Kan ik me over opwinden, maar ga ik niet doen. Of wil je het bewust vaag en mysterisch houden zoals UFO deskundigen ook doen? straks krijgen we ook nog een topic over de vraag of de aarde wel rond is en hoe je dat dan bewijst? Dus wat mis ik hier waar ik blijkbaar geen moeite voor wil doen en er energie in steken?
R_Bena
Beheer

Ik sluit me dit keer bij Hans aan. Ik vind het eigenlijk gewoon Amerikaanse onzin.

Er is ook nog nooit gedegen bewijs gepresenteerd. En gezien de neiging van mensen om in allerlei zaken te geloven, van de Bijbel tot aan Jomanda tot aan Aliens, beschouw ik dit als het zoveelste geloof.
Regor

@PP

Noem man en paard !
Hecht U enig geloof aan de artikelen die het hebben over UFO's.
En laat ons niet discuteren over de betekenis van "geloven" ...... aannemen als geloofwaardig..
Professor Puntje

Daarom hamer ik er nu juist op dat het geen geloofskwestie is, maar blijkbaar is men hier niet in staat of bereid de zaak vanuit een wetenschappelijke houding te bekijken. Ik geloof niet dat aliens bestaan en ik geloof ook niet dat aliens niet bestaan. Geloof is niet aan de orde. Het gaat om onbekende objecten die onbegrepen gedrag vertonen, en waar inmiddels objectieve waarnemingen van zijn vastgelegd. En dat laatste maakt wetenschappelijk onderzoek mogelijk. Dat is het grote verschil met vroeger. Of daar aliens bij betrokken zijn is nog weer een andere vraag. Maar zoals zo vaak op dit forum blijkt ook hier weer dat men zijn wetenschappelijke houding onmiddellijk vergeet zodra er diep gewortelde overtuigingen en vooroordelen in het spel zijn. Feiten en argumenten tellen dan ineens niet meer. En geplaatste bronnen worden niet meer geraadpleegd. Iedereen roept maar wat alsof we in het café zitten met flink wat drank achter de kiezen. Jammer!
Professor Puntje

Regor schreef: wo 22 apr 2026, 01:07 @PP

Noem man en paard !
Hecht U enig geloof aan de artikelen die het hebben over UFO's.
En laat ons niet discuteren over de betekenis van "geloven" ...... aannemen als geloofwaardig..
Vragen om feiten en bronnen, maar vervolgens niets van wat er geplaatst wordt lezen of bekijken?! Bekijk eerst eens de links die ik al geplaatst heb. Dan kunnen we het eindelijk eens ergens over hebben, in plaatst van hier de zoveelste zinloze roept-u-maar-discussie te voeren.
Regor

@P,

U vertoond Fer*** gedrag.
1. Antwoord eens op de vraag die U gesteld wordt: Hecht U enig geloof aan het bestaan van UFO's ?
2. Gelooft U in de "zogezegde" feiten en wat men schrijft in de "zogezegde" bronnen ?
Regor

@PP,

Off topic, maar iet of wat gelijkaardig.
Ik neem aan dat je toch weet hoeveel "bronnen" en " feiten" bestaan / geschreven zijn in de VS over vb "Bigfoot" , "klop en andere geesten" .. en andere paranormale verschijnselen.
UFO's zijn van dezelfde onzinnig aard
Als men op TV of via artikels zich er teveel in verdiept ...... wordt men er door besmet / kan men er door resmet worden.

Ik hoop en neem aan dat dat bij U nog helemaal niet het geval is !
HansH

Professor Puntje schreef: wo 22 apr 2026, 01:28 maar blijkbaar is men hier niet in staat of bereid

Maar zoals zo vaak op dit forum blijkt ook hier weer dat men zijn wetenschappelijke houding onmiddellijk vergeet zodra er diep gewortelde overtuigingen en vooroordelen in het spel zijn.

Iedereen roept maar wat alsof we in het café zitten met flink wat drank achter de kiezen. Jammer!
Dat zijn weer eens 3 verwijten op een rijtje zoals bijna in elk bericht van jou vol zit met verwijten. dat discussiert niet fijn en op een gegeven moment haken mensen daardoor ook af en nemen jou niet meer serieus.

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Professor Puntje

Opnieuw infantiele reacties die mijn geplaatste bronnen geheel negeren. Vragen om bewijzen, en dan vertikken te lezen of bekijken wat er wordt aangedragen. Men mocht zijn mening eens moeten bijstellen. Dan maar liever kop in het zand, en wat niet weet wat niet deert. Een zielige vertoning. En die eeuwig gekwetste HH spant wel de kroon. Man word eens volwassen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!