Puzzel Puzzels
Professor Puntje
Artikelen: 0

Re: 📰 Wetenschappers in de VS verdwijnen onder mysterieuze omstandigheden

Een zinnige discussie blijkt in dit topic niet mogelijk, dus van mij hier geen reacties meer.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

HansH

Professor Puntje schreef: wo 22 apr 2026, 10:09 Een zinnige discussie blijkt in dit topic niet mogelijk, dus van mij hier geen reacties meer.
De verwijten zijjn inmiddels niet meer te tellen bijna, en het ligt nooit aan jou, dus misschien inderdaad beter om dan niet meer te reageren als zelfreflectie niet meer mogelijk is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

markos

R_Bena schreef: ma 20 apr 2026, 22:07 Er zijn hier geen taboes zolang er op gegronde wijze over gediscussieerd kan worden. Ik geloof het dus zelf niet.

Hier worden ook een aantal zaken gezegd waarbij ik mijn vraagtekens zet:
Punt is dat er ook over gelekt is, maar dat we dan weer niet weten hoe serieus we de personen mogen nemen die erover lekken.
Door wie dan?
ik heb ook die filmpjes gezien op CNN en Discovery
Welke filmpjes?
maar heb ook zelf rare dingen in de lucht gezien.
Wat dan?
Filmpjes op CNN:
https://www.youtube.com/watch?v=B4607ie710I

Ik heb zelf UFO's gezien, nog wel overdag, een keer waren er drie lichtjes (oranje) die dansten tussen de wolken en gingen naar een punt en vlogen daarna omhoog de ruimte in.
Een keer lag ik op bed en zag toen een lichtbot over de daken gaan met een hele hoge snelheid.
Ik heb geen ander bewijs dan mijn eigen oog verklaring, ik geloof wel dat we door UFO's bezocht worden.
Regor

@Markos,

Had ik het niet gedacht !
Daar bestaan remedies tegen, een psychiater en of een neuroloog kunnen U misschien helpen.
Er bestaan pilletjes voor !

@Bena,

Er bestaat zoiets als een "normale" ST ........ er is blijkbaar nood aan een "paranormale" ST.
Ik vermoed dat Xilvo niet meer stil te houden is !
ukster

Iedereen hier smijt met onzin.. hier mijn aandeel :evil:

Hypothetisch scenario op het moment dat de sensoren in de oceaan voor het eerst een "niet-natuurlijke" zwaartekracht-puls opvangen.

Stel je voor: we zijn in het jaar 2032. Het onderzeese observatorium in de Puerto Rico-trog is al drie jaar operationeel. De meeste dagen zijn saai—alleen het geruis van walvissen en tektonisch gekraak. Totdat dit gebeurt:

Het scenario van de "Eerste Handdruk":

T + 0:00: De Onmogelijke Puls
In de controlekamer op het vasteland springen de schermen op rood. De atoominterferometers op 8km diepte registreren een zwaartekrachtgolf die niet van buiten de aarde komt (zoals bij botsende zwarte gaten), maar die ontstaat in de trog zelf.
De Afwijking: De lokale zwaartekracht fluctueert met precies 1,618 Hz (de Gulden Snede). Dit is natuurkundig onmogelijk voor een natuurlijk fenomeen.
Visueel: De camera's met extreem lage lichtgevoeligheid vangen een zwakke, bolvormige vervorming op. Het water lijkt daar dikker, als een lens die de zeebodem erachter verbuigt.

T + 0:05: De Thermische Stilte
Normaal gesproken zou een energetische gebeurtenis van deze omvang het water doen koken. Maar de sensoren geven iets bizar aan: de temperatuur daalt.
De Fysica: Het portaal onttrekt energie aan de omgeving om de wormgat-mond te stabiliseren. Het is een "entropische stofzuiger".
De "Blue Shift": Een felle, blauwe Cherenkov-gloed pulseert vanuit het centrum van de vervorming. Het is geen lamp; het zijn deeltjes die letterlijk uit de ruimte-tijd "lekken".

T + 0:12: De "Ping" Terug
De hoofdwetenschapper neemt een gedurfde beslissing. Ze sturen een gerichte laserstraal naar het centrum van de bol, gecodeerd met de eerste tien priemgetallen.
De Reactie: De bol reageert onmiddellijk. De zwaartekrachtpuls verandert. In plaats van de Gulden Snede, zendt het portaal nu een reeks pulsen uit die de massa van het waterstofatoom representeren.
De Realisatie: Ze antwoorden niet in taal, maar in de fundamentele constanten van het universum. Ze bevestigen: "Wij begrijpen de bouwstenen van jullie werkelijkheid."

De Gevolgen: De "Kosmische Shock"

Binnen een uur wordt de data geclassificeerd als 'Top Secret', maar de implicaties lekken uit:
Geen Afstand Meer: De aliens zijn niet "onderweg". Ze zijn er al. De afstand tussen de Aarde en hun thuisplaneet (misschien wel 1.000 lichtjaar verderop) is gereduceerd tot de dikte van een atoom in het portaal.
Energie-revolutie: We zien nu het bewijs dat negatieve massa en de Alcubierre-metriek mogelijk zijn. Onze hele olie- en gasindustrie is in één klap verouderd.

De Uitnodiging: Het portaal blijft openstaan. Het wacht niet op een invasie, maar fungeert als een spiegel. Het is een test: zijn wij volwassen genoeg om niet aan te vallen wat we niet begrijpen?

Wat zou jij doen?
Stel dat jij de leiding hebt over die controlekamer op zo’n moment. Probeer je een sonde door het portaal te sturen om te zien wat er aan de andere kant is, of scherm je het onmiddellijk af uit angst voor wat er binnen kan komen?
Regor

@Ukster.

U schreef:
"Iedereen hier smijt met onzin.. hier mijn aandeel :evil:"

1. Dan heeft U mijn reacties nog. niet gelezen ! 8-)
2; Dat U zoveel tijd steekt in uw eigen onzin ! .... bijna niet te geloven ! ..... hebben Aloens beslag gelegd op uw brein ????
3. Schrijf science fiction romans, of regiseer een film.
4. Om op uw vraag te antwoorden wat ik zou doen ..... WAKKER WORDEN !

Shame on You ! 8-)
Regor

@Ukster,

Te lang in de zon gelegen ?
ukster

Ja Ja Regor.. Ga d'r maar eens goed voor zitten 8-)
Terwijl wij koortsachtig zoeken naar een manier om sneller te gaan dan het licht, hebben zij iets veel krachtigers ontdekt: acceptatie. Zij begrijpen dat de universele natuurwetten niet gebroken kunnen worden, maar wel gemanipuleerd. Voor een galactisch imperium is tijd immers een relatief begrip. Ze vechten niet tegen de afstand; ze bewonen de reis.

De Wachters van Silicium: Von Neumann-sondes

De eerste 'bezoekers' die onze atmosfeer binnendringen, zijn geen wezens van vlees en bloed. Het zijn de Von Neumann-sondes. Deze zelf-replicerende meesterwerkjes zijn de ultieme kosmische verkenners.
• Economisch vernuft: Waarom zou je een heel leger sturen als één enkele robot volstaat?
• Exponentiële groei: Bij aankomst in een nieuw stelsel zoekt de sonde naar grondstoffen op manen of asteroïden, bouwt kopieën van zichzelf en stuurt deze weer door naar de volgende ster.
• Het Grote Netwerk: Voor we het weten, hangt er een onzichtbaar web van intelligentie om ons heen, een sluimerend archief dat geduldig rapport uitbrengt aan een verre schepper.

De Reizigers in de Tijd

Maar wat als de scheppers zelf willen komen? Voor hen is de biologie een puzzel die ze hebben opgelost.
1. De Sluimerstand: In de diepe buiken van hun schepen liggen de reizigers in een technologische winterslaap. Hun hartslag is gereduceerd tot een tik per eeuw; voor hen is de reis van duizend jaar niet meer dan een droomloze nacht.
2. De Generatieschepen: Andere schepen zijn drijvende werelden op zich. De bemanning die vertrok, wist dat ze de bestemming nooit zouden zien. Zij leefden, beminden en stierven in de leegte, zodat hun verre nakomelingen — kinderen van de sterren die nog nooit een echte zon hadden gevoeld — uiteindelijk voet konden zetten op onze aarde.

De Ontmoeting
Wat wij vandaag de dag omschrijven met wetenschappelijk jargon als UAP’s (Unidentified Anomalous Phenomena), is in feite de interface tussen onze beperkte logica en hun superieure beheersing van de realiteit.
"Voor hen is de oceaan tussen de sterren geen barrière, maar een brug. Terwijl wij nog peddelen in onze kano, kijken zij glimlachend toe vanuit de architectuur van de tijd zelf."

Dus Regor…Wanneer je eens een vreemd licht aan de hemel ziet, bedenk dan: het is geen toeval. Het is het resultaat van een beschaving die begreep dat om de kosmos te veroveren, je niet sneller moet rennen, maar simpelweg langer moet blijven bestaan.
R_Bena
Beheer

Opmerking moderator

Graag oproep aan iedereen om zich te onthouden van persoonlijke aanvallen in topics. Zo nu en dan een steekje is de laatste week weer aan het uitlopen op voortdurend gehakketak met persoonlijke beledigingen danwel de schijn daarvan, waardoor de inhoud van topics ondergesneeuwd wordt. Thank you for your attention
flappelap

Regor schreef: di 21 apr 2026, 14:59 Wie gelooft in UFO's hoort niet thuis op ST maar doet best vrijwilligerswerk in een kinder - dagverblijf ! 8-)
Typische reactie weer. Het is geen kwestie van "geloven" in dit soort fenomenen, want mensen classificeren al eeuwenlang vliegende fenomenen als "onverklaarbaar".

Als je dat onderscheid al niet kunt maken... :D
HansH

flappelap schreef: wo 22 apr 2026, 13:37 mensen classificeren al eeuwenlang vliegende fenomenen als "onverklaarbaar".

Als je dat onderscheid al niet kunt maken... :D
onverklaarbaar is prima. van vele stipjes in de lucht kun je immers ook niet zien of het vliegtuigen zijn dus als je dat onverklaarbaar noemt prima. maar vaak wordt de suggestie gewekt dat het buitenaardse wezens zijn die dan allerlei onmogelijke dingen doen en daar heb ik wat moeite mee.
markos

Ik heb ook een keer gezien op TV dat er in de loop der jaren er foto's van de sterrenhemel zijjn genomen en dat ze die foto van dezelfde stuk van de sterren en ineens sterren weg waren of bij kwamen, ook met heel oude foto's nog voor er satelieten waren.

Regor rolt nu van zijjn stoel, maar ikzelf geloof wel in Buitenaards leven en UFO's.
wnvl1

https://www.youtube.com/watch?v=WEnvorobhEE

Hossenfelder vindt de verdwijningen bijzonder, maar niet speciaal verdacht.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Regor

Natuurlijk interpreteerde ik UFO's als mogelijks buitenaardse vliegende / bewegende objecten...... met alles erop en eraan, tot en met geland .... uitstappende wezens ..; ontvoeringen....
Maar strikt gezien zijn het natuurlijk maar waargenomen onverklaarbare verschijnselen.

Ik sprak jaren geleden Erich von Danekin ten huize in Beatenberg in Zwitserland.
Hij is / was de schrijven van talrijke boeken over vreemde wezens die ooit de wereld bezochten.
Hij was ook de bezieler van het Mystery park interlaken, gebouwd rond de fenomenen die hij onverklaarbaar vond.
Onvoorstelbaar tot welke fantasie een mens in staat is !
Bijlagen
330px-Erich-von-Däniken_1610

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

HansH

Voor sommige mensen gebeurt wat ze graag zouden willen al snel in hun hoofd blijkbaar. Net zoiets als dat mensen gezichten zien in dingen die geen gezichtebn zijn. dus dat zijn dan ook al snel buitenaartse wezens die ze dan menen te zien, maar feitelijk gewoon een genetisch geprogrammeerd effect om overal gezichten in te zien: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!